Vaak overwogen; de SARB017

Zo ontzettend vaak bijna gekocht maar nu dan toch, tijdens mijn vakantie, de stoute schoenen aangetrokken en de SARB017 gekocht. Gisteren thuisgekomen van vakantie en daar lag het pakketje op mij te wachten.

Zojuist even wat foto’s gemaakt. Dit horloge behoeft verder geen introductie denk ik. Mocht je toch een uitgebreide hands-on willen lezen dan verwijs ik jullie naar die van @Zulu.

Op basis van wat ik gelezen had blijkt de meegeleverde band ernstig ruk te zijn en ik kan dat bevestigen. Aan mij dan dus nu de schone taak om een geschikte band te vinden voor deze Seiko. Ik heb de Oyster van strapcode al gezien en overweeg die te kopen. Ziet er wel wat klinisch uit dus twijfel nog een beetje. Wellicht hebben jullie nog suggesties voor een andere band?

Linkje naar hands-on:

12 likes

Misschien is dit een mooie band?

2 likes

De oyster band van strapcode is perfect voor de alpinist. Verder kan ik een Hirsch Liberty aanraden als je een leren band wilt.

2 likes

Strapcode 3D oyster sowieso voor erop vind ik persoonlijk! En met lederen straps gewoon wat experimenteren. Ondanks het groen kan hij best veel hebben! :slight_smile:

3 likes

Die vind ik helaas niet mooi. Als er staal op komt dan sowieso de Oyster.

1 like

Ik heb dat horloge ook al zo vaak overwogen te kopen, maar ik twijfel telkens te erg over die vorm van de wijzer voor de uren…

1 like

Ziet er echt heel erg tof uit

1 like

Gefeliciteerd! Ik geniet er nog elke keer van als ik hem draag. Heb er de oyster bij maar draag hem het meest op leer omdat de anderen al op staal zitten. En leer staat gewoon geweldig in combinatie met dat staal, goud en groen!

image

1 like

Echt een heel mooi, tijdloos ding. Ik draag mijne heel graag (overigens op two-tone staal)

1 like

Heb momenteel maar 1 horloge met atslrn band dus er kan er nog wel 1 bij.

Dat willen we natuurlijk zien!

1 like

Hier nog iets over een two-tone Angus jubilee. Ik vind het helemaal niks.

4 likes

Ik heb de mijne op een donkerbruine Hirsch mariner band, die is 100m waterproof. Hoef ik nooit meer na te denken over of ik mijn horloge ergens wel of niet kan omhouden.

1 like

Is ook niet mijn smaak.

Dat begrijp ik nooit met horlogebanden. Wat gebeurt er op 110 meter diepte met de band dan?

8 likes

Dat vraag ik mij nou ook altijd af :thinking:

Dan verdampt het bandje en valt het horloge van je pols af natuurlijk. :tipping_hand_man:t2:

Great choice! :sunglasses::+1:

4 likes

Gefeliciteerd met deze topper en thanks for mentioning!

1 like

Geen idee, misschien dat de testopstelling geen hogere druk kan simuleren waardoor 100 meter de hoogste druk is die ze kunnen garanderen.

1 like

Oké maar druk op een horlogeband? Ding kan niet gaan lekken ofzo toch. Zie ik iets over het hoofd :thinking:

1 like