Anno 2019 niet meer. Klopt. Nu kopen ‘we’ een Rollie alleen nog maar om mee te shinen of om (snel) geld mee te verdienen.
Zoals ik het zie, je moet wel heel gek doen wil je een rolex slopen (binnenwerk)
Buitenwerk boeit me niet (krasjes enz)
Dusja gewoon genieten!
Héél fraai! Maar dat is een 1675 sowieso, vind ik.
De meest gehavende Rolex modellen, leveren regelmatig nog het meest op als het daarom gaat. Maar iemand die zo’n Rolex aanschaft als Toolwatch en hem ook zo gebruikt, zal het waarschijnlijk verder worst zijn wat die over een tijd gaat opbrengen. Ikzelf koop ook absoluut geen horloge voor de waarde of voor moeilijke tijden. Voor moeilijke tijden moet je gewoon geld achter de hand hebben, en als dat niet lukt naast een Rolex, moet vooral die Rolex niet gekocht worden vind ik. Maar goed, ieder zijn ‘ding’ zal ik maar zeggen.
Zo is het. Ik geef nog een +1 …
Mwah, ik wou dat ik een Rolex had gekocht als belegging 8 jaar terug. Veel beter rendement was niet mogelijk.
Ik zie het juist als een uitstekend appeltje voor de dorst, omdat je veel plezier ervan hebt, en het toch veel waarde houdt, of zelfs rendeert. Wat heb je aan geld op de bank of in een beleggingsportefeuiile. Een papiertje. Geldt ook voor kunst. Of sieraden. Of antiek. Wat je leuk vindt.
Tja… je denkt en reageert met de kennis van nu. Maar 8 jaar lang met een toolwatch omgaan alsof je op eieren loopt en er niet echt van kan genieten, omdat ie misschien wel eens meer waard kan worden… pff dan hoef ik zo’n horloge niet hoor.
Dan weet ik iig zeker dat het geld wat er staat, er nog is als ik het nodig heb.
Ook dat kun je doen, doe ik ook, maar dan van het geld wat ik niet nodig heb en/of gespaard heb. Des te meer genet ik ervan.
We kijken anders naar dingen. Niets mis mee. Maar denk erom! Geld op de bank, ook met een depositogarantiestelsel is bij een forse klap niet zeker!
Edit: opmerking over voornaam klopte niet, verwarde je met iemand anders.
Dit
Voor de zekerheid nogmaals:
Een SKX is een toolwatch. Ik heb mijn submariner gewoon om mee te shinen!
“Stoer” of niet er zijn 2 andere dingen die bij me opkomen.
-WAAROM zou je dit doen?
-Is dit veilig met dit werk?
Persoonlijk zou ik dit nooit doen om bovenstaande én ik het echt zonde vind.
Dit horloge koop ik niet over
Ik koop/ verkoop ook nauwelijk. Koop om te dragen. Denk niet aan verkopen/ lange termijn
Ik ben met je eens @Trevillian !!
Een horloge moet je dragen en niet andersom!
Ik draag mijn horloge 24/7, als ie stuk gaat koop ik gewon een nieuwe, het maakt mij niet uit welke prijsklasse horloges we erover hebben … zou nooit een horloge kopen met mijn laatste geld.
Kom kom. Gewoon met die Range Rover Sport door de bossen knallen, de takken striemend over je metallic lak.
Inderdaad. Dat doet ook niemand. Tool watch? My precious.
@joepb kom er maar in met dat servetje.
Je kunt met je Submariner ook in een achtbaan zonder problemen (bijvoorbeeld Baron @Efteling).
En van de glijbaan in het Tikibad?
Hoe iemand omgaat met een duur horloge heeft denk ik o.a. te maken met hoeveel geld iemand heeft. Iemand die flink heeft moeten sparen voor een Submariner zal er voorzichtiger mee omgaan dan iemand die makkelijk 10 exemplaren in één keer zou kunnen kopen.
Een submariner op kantoor is inderdaad een beetje hetzelfde als met je mountainbike over de Veluwe crossen.
De Sub wel, maar wij… weet ik niet zeker!