Ik ben op een bijzondere zoektocht! Recentelijk zag ik onderstaand filmpje op YouTube:
https://youtu.be/-pB6JWjDqgE?si=Zt_rne3Y1aaKCdLo een “Vacheron” met origineel uurwerk en namaak kast/wijzers en wijzerplaat…
nagenoeg dit exacte uurwerk heb ik liggen, met een beschadigde wijzerplaat en wijzers. De originele eigenaar heeft de kast jaren geleden laten omsmelten voor goud, en het uurwerk is via een oud juwelier bij mij terecht gekomen.
Ik vind het echt verschrikkelijk zonde en wil het uurwerk heel graag weer tot zijn recht laten komen met een nieuwe kast en wijzerplaat. Origineel is nagenoeg onmogelijk, en als zou dit wel lukken; ben ik ook niet zo’n fan van goud.
Zodoende ben ik op zoek naar een passende kast, wijzerplaat en wijzers. Dit heb ik al bij verschillende mensen gevraagd en tot op heden kan niemand mij erbij helpen. Ik heb ook al contact gehad met de maker van de video, maar deze gaf aan dat de eigenaar van het horloge dit heeft gekocht denkende dat het een origineel betrof. Deze heeft dus ook geen idee waar de onderdelen vandaan komen.
Dan nu de hamvraag: Wie oh wie heeft enig idee wat ik kan doen om aan de onderdelen te komen die nodig zijn om het uurwerk weer te kunnen dragen als volledig horloge.
Alvast bedankt!