De enige manier om er een zakelijke uitgave van te maken, is in de kluis & als je hem flipt met winst ook afdragen.
Nee dus.
De enige manier om er een zakelijke uitgave van te maken, is in de kluis & als je hem flipt met winst ook afdragen.
Nee dus.
Boh ja… als dat lang genoeg afgeschreven is verdwijnt dat in de historie. Ik heb dat met grotere uitgaven geweten.
Van VCs geen weet, maar breitlings en rolexen…
Meestal is dat niet het enige, dus tegen dat ie daaraan begint is de controleur het al beu.
Dat probeer ik mijn accountant en belastinginspecteur ook altijd uit te leggen… maar in NL kijken ze daar iets anders tegenaan als je niet in de horloge handel zit
Vroeger. Vroeger kon dat. Dan kocht je een Rolex als relatiegeschenk. En niet 1.
Is ook gewoon een kopie van de PRX
Ik vind dat de goed verdienende ook maar mooi goed belastingen mag betalen, dus doe ik persoonlijk actief mijn best er niet bewust vanonder te muizen.
Mensen verklaren me gek, en of dat door de overheid enigszins wordt geapprecieerd als puntje bij paaltje komt, is weer iets anders…
@ElChueco bedankt voor de bijdrage aan de maatschappij!
Wat zeg je? Ik snap je niet.
Dat doen we in NL ook.
Het sprookjesbos beslaat niet t hele land hè
Ik vrees dat er best wat mensen in sprookjesbos leven hoor… ken er meer dan 1 die internationaal gevlucht is tot de storm gaan liggen was.
Op dat gebied ben ik niet naïef meer.
Idealiter komt dat geld nooit officieel de firma binnen natuurlijk.
Blijkt Vlaamsch, excuses, was me niet bekend dat dat geen officieel NL is.
Ik ken echt niemand die dat zakelijk koopt.
Leg me eens uit hoe ik dat zou moeten doen dan?
I.p.v. pinnen vanaf je privé rekening vanaf je zakelijk rekening betalen
En dat is in januari extra gunstig. Als je accountant voor de JR van 2025 uitstel vraagt hoef je de dividendbelasting pas eind 2026 te betalen tijd zat om je hypotheek op te hogen
Met een beetje geluk douwt je pissige accountant hem in de WKR en ga je 80% bijlappen
Als je toegeeft dat je speculeert is het een investering toch? Gewoon op de holding en lekker op de zaak in de kluis
of gewoon flippen voor list plus een inruilertje
Nooit een horloge verkocht en op je afschriftje een bv’tje als afzender van de betaling gezien? Ik wel namelijk…
Ook vanuit een BV kan je gewoon geld over maken hoor. Maar dat noemen we dan dividend, prive opname, of rekening courant ophogen.
Dat betekent niet dat 'ie in de boeken gaat.
Fair enough. Maar of dat in werkelijkheid ook zo gaat. Het is makkelijk op de zaak in de kluis afleggen. Helemaal met tweedehands. En je kunt bij controle hooguit op het horloge om je pols aangesproken worden…
Dat doet me allemaal denken aan die tijd dat die stoere jongens een dikke G-klasse wilde rijden en er vervolgens een oldtimer chassis onder zette (ofja omkatten) zodat ze die dure MRB niet hoefden te betalen
Wel de grote jongen uithangen, maar niet bereid zijn af te rekenen
Zo zijn er velen…