Vacheron Constantin CALIBER 1120 - kan iemand helpen?

ik kijk al een tijdje naar Vacheron Constatin TRADITIONNELLE. Ik ben er nog niet echt over uit (twijfel nog om hem nieuw te kopen of misschien tweedehands (en natuurlijk heb ik ook nog allemaal andere horloges op mijn wishlist)).

Maar ik had serieus interesse in een aanbod op chrono en was deze aan het onderzoeken. Nu zag ik echter dat de rotor afwijkt van de die op de site van VC wordt getoond.

De rotor van de aanbieding geeft 22 C aan:

Terwijl de rotor op de website van VC 21 C toont:
1527088033911

Nu is dat misschien een klein verschil maar vond het wel raar. Kan het zijn dat het horloge zowel met 22 C als 21 C geleverd is? Of kan het zijn dat de rotor vervangen is? is dat iets om je zorgen om te maken of zien jullie geen probleem?

Dank!

1 like

kan het zijn dat het een 1120 QP camber is inplaats van een gewone 1120?

Sorry, ik kan je niet helpen, maar ik geniet nu al voor van je nieuwe aanwinst topic alhier. Hopende dat dat komt. Want je bent met een kunstwerkje bezig!

4 likes

toch bedankt! :slight_smile:

1 like

Naar mijn weten staat er juist 22c op de rotor…dat ze nu 21c erop hebben is voor mij nieuw…

Edit: super mooi horloge😅

1 like

ah cool! ik zag 22C bij de QP versie ook, maar de gewone had op de site 21C. Misschien maakt het ook niet echt uit, uurwerk klopte verder wel als ik het vergeleek met 1120 documentatie. Dank voor je antwoord!

1 like

Heel mooi en idd niks mis mee!
Zou nog wel overwegen om voor een handopwinder te gaan. Wellicht dat het hem toch specialer maakt; het opwinden, het zicht op het uurwerk.

Linksom, rechtsom,… allemaal schitterend natuurlijk!

3 likes

Dit zou afhankelijk kunnen zijn van wet- en regelgeving in het land van eerste levering.

Een voorbeeldje in dat kader: de UK kent 9 ct (9/24e) goud, dat is in NL en Duitsland niet te merken als goud.

1 like

Dank je wel, ik ga VC anders wel even bellen morgen :slight_smile:

:+1:

Ik vermoed dat de 21c op de 21 karaat (carat) goud slaat… dat maakt 22c verdacht…

Hoezo maakt dat het verdacht?

1 like

Met verdacht bedoel ik, je ziet op Google allemaal 21c op de rotor staan, alleen 22c voor de uitvoering met complicaties. Dus dit is mogelijk raar, zoals je zelf al aangeeft (scherp opgelet :face_with_monocle: ) Als je dit soort bedragen gaat investeren moet alles kloppen vind ik. Ook als blijkt dat de rotor een keer vervangen is dien je dat bij de koop te weten, lijkt me. Het beste is dit inderdaad met VC te checken. :+1:

1 like

Kom ze gelukkig wel tegen. Staan sowieso niet veel
foto’s op internet. Wel veel van dezelfde.

1 like

Ja zoals @Bidle al aangaf zag ik het ook op YouTube :+1:

1 like

deze video is sowieso te fijn! :smiley:

Ik ben niet zo in to dress watches, maar wat een stijlvol horloge is dit, met een heel mooi uurwerk :+1::heart_eyes:

1 like