Wat zijn die Limited Editions for Hodinkee toch afzichtelijk. Na de Zenith nu weer zo’n lelijk ding.
Het enige lelijke is de prijs…
$45.000 voor een of andere website LE.
Thanks but no thanks.
Wel mooi horloge.
Ga me nou niet vertellen dat je bij een LE voor met name Amerikanen een verfijnd west-europees ontwerp had verwacht…
Ja, precies. Jij snapt 't. Je betaalt dat natuurlijk alleen omdat het een of andere website LE is.
Het merk enz hebben er verder weinig invloed op…
Nou dat zeg ik niet. Maar een LE voor een website geeft mij een ander gevoel dan een LE voor 50 jaar geleden de eerste stap op de maan om maar wat te roepen. Voor een website lijkt me toch eerder voor de leuk erbij, of als impuls aankoop. 45k is voor mij wat hoog.
Verder is VC een erg tof merk, maar dit is wel een bijzondere propositie.
Op het eerste gezicht mooi. Maar de wijzerplaat is gewoon bedrukt - 't mag ook niks kosten, he?
En… uitverkocht!
Dat kunnen wij toch wel beter! Ik zeg Patek HFLE 2018 doen
Ik vind hem prachtig! Jammer dat ie al uitverkocht is… (en een tikkie boven budget)
45 ruggen. Begint een beetje een elitair clubje te worden dat Hodinkee.
Ik wilde laatst een watch roll bestellen bij ze. Leuk ding voor 8 horloges. Kost dat kreng 850 dollar
Mooie dial lelijke kroon als je het mij vraagt
Ik vind hem wel erg, erg mooi.
Mooie details, prima afmetingen, strakke wijzerplaat.
Ik kan allemaal wel gaan mee discussiëren over de prijs maar lijkt me niet echt relevant aangezien ik toch niet in die markt zit.
Ik vind hem erg mooi. Zo moet een chrono eruit zien. Vakwerk!
Ja, een limited van 10.000 stuks of zo, waarvan er ieder jaar weer een verschijnt. 36 Stuks is natuurlijk écht limited.
Het is natuurlijk niet alleen een LE voor een website. Hodinkee heeft ook een vinger in de pap gehad in het ontwerp en je kunt zeggen van ze wat je wilt, maar ze weten wel hoe puristen graag hun horloge zien. Alles klopt.
Dat na Zenith ook VC met Hodinkee in zee gaat voor zo’n limited zegt ook heel veel over de status van Hodinkee in de horlogewereld.