Vacheron Constantin Overseas Chronograph 49140

Met enige twijfel en pijn in mijn hartje zet ik hierbij mijn Vacheron Overseas Chronograph Gen1 met Military dial in de verkoop. Ik heb dit horloge ongeveer 1,5 jaar in mijn bezit en het is de absolute topper, knaller en geweldenaar van mijn collectie. Ik sta op dit moment voor wat andere uitgaven die een prioriteit dienen te krijgen en dus verkoop ik een deel van de collectie. Hoewel ik de VC het liefst als laatst had weggedaan, is het wel gelijk het meest kostbare horloge uit mijn verzameling en dus de snelste weg naar mijn doel….
Ik heb nog nooit een horloge gezien / vast gehad dat zo hoogwaardig is afgewerkt en zo degelijk is gemaakt. Het horloge verkeerd in absolute verzamelaarsconditie en heeft recent nog een service gehad waarvan er ook nog ca. 9 maanden garantie op zit. Dit is Vacheron in zijn absolute topvorm.

Naast een extract vanuit VC en doos heb ik er ook nog een extra schakel bij.
Deze eerste generatie VC’s zijn de mooiste van hun soort en door het maatje van 40mm in mijn opzicht beter draagbaar dan de 2e en 3e generatie Overseas modellen. De datumpositie op de 12 uur is natuurlijk de uniekste feature van deze lijn. Verder is het model met de zwarte Military wijzerplaat een stuk zeldzamer en moeilijker te vinden dan het witte model.

Het verplichte rijte:

Te koop
Merk en model: Vacheron Constantin - 49140/423a
Diameter: 40mm
Leeftijd: 2001
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): sept. 2024
Factuur en/of certificaat: Extract of the archives van Vacheron Constantin
Originele doos en/of eventuele accessoires: Generieke doos van VC
Verzendkosten of afgehaald in regio: Eindhoven
Conditie (krassen, werking etc): Zo goed als nieuw, absoluut mint
Soort uurwerk en kaliber: FP cal1137
Vraagprijs: €16.500
Betaling: Enkel bankoverschrijving

Meer foto’s of filmpjes op aanvraag beschikbaar!

Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).
Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.

21 likes