Ik ben benieuwd of iemand hier mij iets meer kan vertellen over dit zakhorloge. Ik heb deze gekregen van mijn vader.
Hij is 18K en er staat een nummer in waaruit ik kan halen dat deze vervaardigd is in 1890/1895
Ik heb online een soortgelijke gevonden, maar het verschil zit hem in de cijfers, deze waren zwart en bij de mijne blauw.
Ik zou het erg leuk vinden als ik er iets meer over te weten kom.
Ik kan je er niets over vertellen alleen dat wij gek zijn op foto’s van het uurwerk (mechaniek), de echte kenners kunnen dan ook beter schatten waarover het gaat.
Mocht je niet weten hoe je die te zien krijgt: open de achterkant en waarschijnlijk zit daar nog een klepje, er zit een inkeping in de kast waar je dit klepje open kan krijgen (geklemt).
Ik ga niet pretenderen de grote expert te zijn maar dit lijkt mij wel allemaal te kloppen. Stijl klopt prima, dial ziet er origineel uit, wijzers ook, fijn afgewerkte kast zoals je zou verwachten van een groot merk, mechanisme klopt met de leeftijdschatting van eind 1800, binnenwerk is getekend en heeft meer steentjes dan een doordeweeks zakhorloge van toen.
Topding. De balansveer ziet er ook nog prima uit. Onderhoud laten geven door een horlogemaker en koesteren, of als er geen emotionele waarde aan hangt, die zou toch een mooie prijs moeten vangen eens opgeknapt
Oké, bedankt voor het antwoord. Dus laten opknappen zou de moeite waard zijn? Ga ik eens kijken waar ik dat zou kunnen doen.
Hij heeft zeker een emotionele waarde, wat ie waard is hoor ik dan wel een keer maar verkopen wil ik ook niet. Maar als het werkelijk een originele is, verdient ie het zeker om nagekeken te worden.