Vacheron reparatie vragen

Meer dan een paar tientjes, was 't idee… :slight_smile:

1 like

Gemiddeld is het 30% tot 35 % van het bedrag, ik weet het omdat ik inside informatie heb.
Ook ik laat bij sommige, waarvan ik hier niet de namen noem, repareren omdat ik de onderdelen dus niet kan krijgen en ik ben bij deze merken als zelfstandig horlogemaker ingeschreven en zie dus exact wat de juwelier hierop verdient. Ik krijg dezelfde behandeling als de juwelier.

Samengevat: zo’n VC uurwerkje koop je voor €75.
Totale kosten voor reparatie: max. €125.

At your service.

De kastbeugel op “5” uur lijkt verbogen te zijn. Dit is vermoedelijk gebeurt door foutief openen van de achterdeksel. Gebeurt door velen met een kastmes maar dit model moet met een soort doorn geopend worden die een lipje heeft en zodoende de kracht over de 2 beugels verdeeld bij het openen. Nu zal het horloge wiebelen als het vlak op tafel ligt zonder band.

€ 75,00 voor zo’n uurwerk? De ultieme droom zal het zijn en voor € 125,00 een revisie zal ook niet lukken.

Onderdelen zijn inderdaad niet of bijna niet te koop en een veer moet bijvoorbeeld wel vervangen worden. Als deze breekt na een onderhoudsbeurt die niet te veel heeft mogen kosten dan zijn de kosten naderhand enorm > bijvoorbeeld tanden uit de veerton.

De slijtage aan de tube en kroon zal ontstaan zijn door het veelvuldig opdraaien zoals PeterLC al aangaf, horloge is inmiddels 25 jaar oud, en is aan te raden om stof en vuil buiten de kast te houden.

Sarcasme herkennen is niet uw sterkste eigenschap :smirk:

1 like

Op zich zijn de service kosten best ok, maar dat richten voor 220 euro en een nieuwe tube maken voor 450 vind ik echt exorbitant. Zij buigen de lug ook gewoon terug op zijn plek, en een tube draaien is ook geen enorme inspanning. Ik zou het horloge zeker bij een zelfstandige uurwerkmaker langsbrengen voor een kostenschatting.