Ik draag vandaag het horloge van mijn opa, mijn vaders vader, die inmiddels al jaren niet meer leeft. Het horlge lag te verstoffen op de zolder van oma en had veel liefde nodig maar dat vond ik de moeite waard. Mijn vader vind het mooi om te zien hoe ik mijn opa op deze manier herdenk. (De datum staat niet goed maar deze prachtige Zenith heeft helaas geen quickset)
Omini geniaal!
Ook niet een semi quickset? Waarbij je terug draait naar 21:00 en dan weer vooruit?
Welk kaliber zit erin?
Zeker mooi! Heel wat mooier dan de moderne Air King. Mooie kleur ook. OnverslijtbaarâŠ
Mijn vader heeft helaas niet zoveel met horloges, voor zijn 65ste verjaardag (afgelopen maart) heeft hij een zelf opgeknapte Seiko Lord Marvel gekregen:
Hoop dat hij er nog lang van kan genieten
Van mijn opa heb ik zijn jubileum Tissot, dat vind ik wel een mooie herinnering:
Mijn vader zou nooit veel geld uitgeven voor een horloge. Meubels vond hij wel de moeite waard om geld aan te besteden. Ik vind het nog steeds zeer bijzonder dat ik zijn Barcelona chair mocht hebben na zijn overlijden. Ik hoor hem nog zo zeggen: âdie stoel is om naar te kijken, niet om op te zittenâ.
Mijn vader was architect en de Bauhaus stijl was een grote invloed voor hem. Ik heb deze NOMOS ook een beetje ter nagedachtenis aan hem gekocht. Als hij dan toch een beetje meer zou besteden aan een horloge, dan zou het waarschijnlijk zoiets worden.
Heerlijk!
Bijna 43 jaar geleden overleed mijn vader. 5 jaar geleden ging ik zijn horloge opzoeken bij mijn moeder thuis. Na een opknapbeurt draag ik het om en om met mijn broer.
Ik hou wel van zulke dials
Mijn vader is er nog. Net als dit horloge.
Hij kwam het bij toeval tegen ergens in een kast, allang vergeten dat ie het ooit had.
Liep niet meer en de metalen band was krom en sloot niet meer.
Het servicebeurtje was zo gepiept, het vinden van een geschikte band was een ander verhaal.
Na wat banden en bracelets geprobeerd te hebben vanmorgen deze racing strap binnen gekregen en die kan er prima bij.
Volgende maand wordt mijn vader 80. Mooi moment om m terug te geven.
Blijft de vorm gaaf vinden