Prachtig horloge, alleen het stp uurwerk wat erin zit schrikt me wat af. Heb diverse berichten gelezen die aangeven dat het niet zo’n duurzaam uurwerk is, slijtage ed, als de gangbare Sellita en ETA varianten.
Ik ga nu misschien vloeken in de kerk, maar vraag me af wat jullie denken van onderstaande microbrand.
Baldr venture
200m WR
titanium case
Seiko NH35A movement
38mm
Schroefkroon
Saffierglas
Met de titanium band zo’n $400
Ik vind de dial en wijzers erg mooi, maar de body/band overgang is niet mijn ding.
FYI, ik heb zelf de Hamilton Khaki Field Mechanical, erg blij mee, maar de dial is misschien wat druk. En dat vind ik bij de Automatic versie nog erger. Wat dat betreft is zo’n Smiths misschien een betere keus.
Die Merci lijkt me niet interessant voor je, want je zit nog steeds met dezelfde lage WR.
Heb je ook al bij Weiss en Bertucci gekeken?
Of, zeer interessant, de Nodus Sector Field;
38mm, 150WR, Seiko NH38 automaat, $400:
Ik heb er een ETA handwinder inzitten.
Maar ik snap wel wat je bedoelt.
Aan de andere kant wordt dat ook gezegd over Sellita maar daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.
Ik had een automatsch uurwerk van STP in een Zodiac duiker zitten. Ook nooit problemen mee gehad.
Ligt vaak ook aan de smering. Als dat te zuinig is gedaan. Dat gaat alles op den duur minder lekker lopen met eventuele schade als gevolg.
Dat heb je goed voor elkaar dan🙂. Ik vind het echt een heel mooi horloge en zeker voor dat geld nette specs en een mooie afwerking wat ik zie op foto’s , vooral de geborstelde delen. Het is dat ik al iets vergelijkbaar heb, maar misschien ooit…
Als je n wildebras bent en wel es in t water wilt ‘vallen’, dan lijkt me due Vaer met geschroefde kroon wel n veiligere keuze dan die Hamilton. Die heeft als ik me niet vergis n gewone kroon die open gaat door er aan te trekken.
Bij n collega was n keer zn kroon ergens achter blijven zitten tijdens t werken, waardoor ie open raakte. Even later had ie n mini aquarium om zn pols
Is de nieuwste seiko alpinist geen optie?
Of een Marathon? In 39 en 34mm
Ook bij Bulova kan je terecht
Wat een gaaf horloge zeg!
Met name die wijzers en de afgevlakte lunette zijn erg gaaf
Ik zat wat op hun site rond te kijken. En als het goed is is deze er alleen als handopwinder? Of zie ik iets over het hoofd? Dat zou het enige minpuntje zijn eigenlijk. Als daily heb ik liever automaat.
Deze dan misschien hou je nog wat geld over ook.
San Martin mark Xl
39mm 20atm saffier schroefkroon en Seiko NH35 uurwerk en dat voor €150,- nieuw

Volgens mij zijn er idd alleen handwinders te krijgen bij Serica.
Maar de powerreserve is prima. Als ik hem dagelijks draag wind ik hem eens per 2 dagen helemaal op.
Ah top!
Ik had ook gelijk al een mail naar ze gestuurd
Ook niet onbelangrijk. Service en aftersales zijn top bij Serica!
Als je gemaild hebt krijg je denk ik antwoord van Jerome Burgert. Erg fijne vent die zaken snel en serieus oppakt en afhandelt.
Er waren wat verzend issues. Dus hebben ze zelf een duurdere verzekerde verzending voor hun rekening genomen.
Deze trekt me meteen aan. Simpel met alles wat ik nodig heb en voor een goede prijs.
Dit ga ik zeker eens verder onderzoeken
Man man… wat is er toch veel moois te krijgen. Die Serica is ook een plaatje.
Dank allen voor de vele opties. Dat wordt veel plezier in afwegingen en onderzoek de komende weken
Christopher Ward Sandhurst… nuff said.
Aa dat verklaard. Het is een homage van de iwc mark XI. fantastisch mooi maar twijfel over een chinese homage. Lijkt te mooi om waar te zijn
Wow. Dit is echt een prachtig horloge. Iets boven budget maar misschien het overwegen waard om wat door te sparen.
Als ik nu na een jaar eens hier mocht verkopen deed ik iets uit de collectie .
Ik vind die Boldr venture ook tof. Kijk ook eens naar;
hamtun nanok
Nodus contrail 39
Victorinox infantry 40 (2e hands)
Seals model A (2e hands)
Ik heb het budget helaas gemist, maar met een beetje zoeken moet het rond de 800 lukken.
San Martin krijgt hier best veel positieve respons op het forum; het is geen 30-40 euro brol.
Al enige tijd lukt het diverse Aziatische fabrikanten om iets moois weg te zetten voor een schappelijke prijs.
Zo heb ik zelf een Tisell Antique 9015 dress watch (Koreaans), heb je ook voor 300 euro (zelfs vanuit Europa), en dan heb je
-Miyota 9015 automatisch uurwerk (erg netjes afgeregeld…liep minder dan 4 sec. per dag uit de maat)
-saffier glas (domed)
-AR coating
-50m WR
-hitte-geblauwde wijzers
Die hebben ook enkele 40mm pilot watches in die prijsklasse, 9.5mm dik, alleen wel maar 50m WR.
San Martin lijkt i.i.g. vooralsnog het waar te maken, als ik menig forumlid hier mag geloven en dan heb je gewoon voor een hele nette prijs een heel mooi horloge.
Die Marathon vind ik ook erg mooi, dial oogt zowaar nog meer vintage correct dan van de Hamilton.
Wel wat jammer van de 11mm hoogte en eveneens maar 50m WR.