Hallo allemaal. Ik heb even jullie ervaring en inzicht nodig.
Het komende jaar ga ik me een fieldwatch uitzoeken. Echter wil ik er goed over nadenken en mogelijk een blijvertje halen.
De Hamilton mechanical 38 blijft me trekken. Zowel de date als no date.
Hey enige wat me tegen staat is de water-resistants. Die is erg laag voor die prijsklasse. Daar ik nogal een wildebras ben, kan het voorkomen dat ik in de zomerdagen spontaan een duik neem, met mijn horloge nog aan.
Nu zat ik de vaer a5. Hebben jullie hier ervaring mee? Prijs is ong. Gelijk aan de Hamilton.
Ps. Mijn pols is 16.5, dus liever klein dan extreem groot
Is de automatic version geen optie voor je? Het is nog steeds een fieldwatch, echter ook goed draagbaar voor wat “nettere momenten”. Dus een horloge wat 24/7 te dragen is. Opwindbaar en automaat. 100m WR.
Zover ik kan zien, zit je dan met een gepolijste “bezel” en 42mm. Dat durf ik toch niet aan zonder eerst echt gepast te hebben. Als hij ook brushed was en 40mm, was het voor mij een makkelijke beslissing
Daarnaast heb ik al een leuke dresser voor de momenten waar dit nodig is.
Zelf heb ik Hamilton Khaki Field Mechanical. Super fijn horloge voor erbij en ligt lekker klein op de pols. Heb destijds ook naar een Merci Field watch gekeken. Dit is wel een quartz maar wel 50 meter WR.
Ik heb zelf de 42mm Khaki Field Automatic, echt een van mijn favoriete horloges. Ik vind de gepolijste bezel niet storend en juist mooi. Maakt hem nog universeler. Toevallig nu ook om op een zwarte nato. Maar het is een dichte bandenswapper!
De eerste versie heeft 100M WR met screw down crown.
De huidige versie heeft 200M met screw down crown en saffier ipv mineraalglas. En de voorheen optionele Bonklip bracelet zit er tegenwoordig ook bij. Afmetingen en design zijn exact hetzelfde als voorheen. 37,7 mm diameter en 20mm lugwidth.
Hamilton fieldwatches hebben niet zo’n betrouwbare waterdichtheid.
Ik het er 1 gehad en om die reden teruggestuurd naar een Duitse aanbieder.
Gloednieuw en gelijk condens achter het glas na 15 minuten fietsen in een miniscuul regenbuitje. Die ik had was 100M WR.
Zijn meerdere topics over te vinden op verschillende fora.
Daarom zou ik voor een Smiths fieldwatch gaan zonder screw down crown omdat het ontwerp rond de kroon erg degelijk is. Of uiteraard een ander merk met screw down crown.
Die zekerheid is gewoon lekker om te hebben op een fieldwatch.