Vage plannen voor Seiko SARB017 Alpinist.

:point_up_2::+1::+1:

@SAT @Blauwbeer
Ok ok, wellicht toch iets te wijsneuzig mijnerzijds mijn excuses :blush:

Dit is niet de eerste keer dat we het over StrapCode hebben en ik meen me te herinneren dat er destijds benoemd werd door diverse leden dat men nog werd verrast door de extra kosten van de douane bij ontvangst van hun strap.

Echter als jullie ervaring anders is neem ik dat met alle liefde aan, maar dan hebben jullie ook geluk gehad want in basis moet er over ieder pakket dat over de grens komt, verstuurd buiten de EU en een waarde vertegenwoordigd van meer dan 22 euronen belasting betaald worden. Gewoon terug te vinden op de website van de belastingdienst.

Blijf ik verder nog steeds verbaasd over het feit dat je voor een aankoop van $104 nog even dik 60% aan belasting en verzendkosten kwijt bent.
Dat is buiten proportie / niet in verhouding.
Zeker omdat een strap prima in een normale envelop past dus qua verzenden helemaal niet zo duur hoeft te zijn, en een webshops voor transacties buiten hun landsgrenzen geen belasting hoeven te rekenen.
Althans dat heb ik nog niet eerder meegemaakt bij bestellingen in de US.

On-Topic @John_Locke even alle negativiteit en douane gezeik opzij. Al een keuze kunnen maken of heb je verder nog vragen over de ervaringen van een Alpinist?

Hoe kom jij aan dit percentage? Het is grofweg 25% (BTW + invoerkosten)

(bedrag + verzendkosten)*1.21 + inklaringskosten vervoerder.
Dan kom je aan de ca 60% afhankelijk van de inklaringskosten. Invoerkosten zijn verwaarloosbaar.

Als je even terugleest :slight_smile:
Die 60% (of 64 dollar zijn dus de lokale taxes en verzendkosten dus nog zonder de eventuele kosten die je krijgt als het NL binnenkomt maar door @SAT en @Blauwbeer niet betaald hoefde te worden dus ik even niet mee heb genomen in mijn rekenvoorbeeld).

Maar voor de mensen die liever plaatjes kijken :

1 like

Aha, normaal is het zo dat je de prijs van het item plus de verzendkosten bij invoer daarover grofweg 25% betaald. Als ik het zo lees lijkt het alsof je dat bedrag nu vooraf betaald, en dat zou gelijk verklaren waarom @SAT en @Blauwbeer verder geen kosten kregen berekend bij invoer.

Misschien dat ik er naast zit maar het klopt wel aardig als ik zo de bedragen zie.

1 like

Geloof het of niet maar dit topic was nu toch wel echt behulpzaam. Ik stond haast op het punt om te bestellen maar naarmate ik het topic verder heb gevolgd ben ik toch tot de conclusie gekomen dat ik deze toch ga laten passen. Van die zwabberende inner bezel wist ik niet en dat is al een beetje een dealbreaker, dan moet die Strapcode Jubilee daar nog eens bij om hem aan te kleden waar mogelijk ook nog eens wat kosten bijkomen. Dan zitten we toch al rap aan de 600-700 Euro, teveel naar mijn mening voor dit horloge. Geef dat geld liever uit aan bv een gelijkaardige Hamilton, nog eens afwachten tot weer eens een leuke sale in Roermond is :slight_smile:

1 like

Bestaat niet :sweat_smile:

1 like

Bedoel voor dat budget :wink:

390 euro incl. verz. en “like new”:

Incl. scheve datum uitlijning.

Nee, ik denk dat je gelijkwaardig bedoelt :wink:

Hamilton maakt zeker leuke “field” horloges, zij het minder uitgesproken dan de Alpinist

1 like

We zullen zien wat leuks ik weer tegenkom. De Alpinist gaat het zo goed als zeker niet worden. Op een manier wel jammer, had Seiko nu gewoon die kleine afwerkingsfoutjes zoals die bezel nu rechtgezet dan lagen de kaarten nu anders.

Ik heb de alpinist ook maar voor hetzelfde geld koop je veel leukere horloges. Een Seiko brightz / sun liggen in de zelfde prijs range en zijn naar mijn gevoel beter afgewerkt…

Het is natuurlijk jouw keuze, maar ik heb hem wel en ik kan me niet vinden in de opmerkingen aangaande een zwabberende inner bezel. Is bij mij totaal niet het geval (heb hem nu ongeveer een half jaartje).

En initieel dacht ik dus dat ik hem ook op staal wilde zetten met een strapcode band, maar dit horloge kan zo ongeveer alle straps hebben en ik draag hem nu op leer.
1 van mijn favorieten in mijn collectie, en nu nog nieuw verkrijgbaar voor minder dan 450 euro, ik zou er spijt van hebben gehad als ik het niet gedaan had.
Het is echt wel een pracht horloge en in mijn ogen (ook zonder de strapcode) zijn geld meer dan waard.

2 likes

Ik denk dat je er te zwaar aan tilt. Ik heb diverse horloges (van verschillende merken) in mijn bezit of gehad en zo slecht is die bezel echt niet, er is best genoeg weerstand. Maar als je echt rare bewegingen gaat maken met je pols, ja dan kan ie verschuiven maar dat is bij al dat soort binnenringen zo. Tenzij je ze kunt vastzetten…

Eigenlijk ken ik maar eentje die echt zwabbert en dat is deze (zie ook de flosdraad die ik eromheen had).

WP_20150215_15_44_20_Pro

edit: foto laadt niet, probeer het later nog eens

1 like

Ik wilde de TS even op de hoogte brengen van het bezel issue.

Dat ik het een lelijk horloge vind is een persoonlijke mening en
dat mag ik hier gewoon ventileren.
Daar is een horlogeforum voor.
Bovendien is het horloge niet in het bezit van de TS dus een
persoonlijke belediging is het ook niet.

En ik las net dat de TS @John_Locke hem gaat skippen.
Een wijs besluit :+1:

Uiteraard, maar dat was niet zijn vraag

Dat heb ik ook nooit gezegd.

Nee.

2 likes

Ieder zijn goesting :grin:
Zand erover :+1:

1 like

Hoi, voor ruim 3 weken geleden stond er een Alpinist te koop op Marktplaats vraagprijs €500,00 voor een 2e hands model. Ik bood €450 en mocht hem ophalen in Almelo, afgesproken bij de McDonalds even bellen en met 5 min was de verkoper er.
Tjonge zelden zo mooie (niet van nieuw te onderscheiden) Alpinist gezien.
Met het omhulsel karton, in de originele doos, met de ongedragen lederen band, met alle Tags en een Oyster band van (Miltat) i.d.d. verkoper is Strapcode.
De verkoper had hem in een soort carrybag voor een horloge en om hem niet te laten schuiven een wit sokje erom.
Zo zie je maar weer als je zoekt krijg je wat, natuurlijk moet je mazzel hebben maar ik ben er super blij mee en hoef niet te wachten op shipping en eventueel mogelijke tax (BTW)
Bij mijn model heb ik ook geen last van een binnen bezel welke verplaatst, ik denk dat het allemaal wat overdreven is.
Ik ben het wel met jou eens “John_Locke” dat de Angus Jubilee hem prachtig staat.

3 likes