Vage plannen voor Seiko SARB017 Alpinist.

Ik ben aan het denken om een Seiko Alpinist te kopen. Zou graag wat input willen van mensen die er een hebben of gehad hebben en als ze het nog waard zijn om te kopen aan de huidige prijzen? De bedoeling is om hem op de 2 tone Angus Jubilee vaan Strapcode te zetten (ziet echt wel nice uit :)).
Kunnen jullie me ook wat plaatsen aanraden waar hij nog een beetje gunstig geprijsd is? Zelf heb ik Gnomon en shoppingjapan op het oog. En is er een verschil in kwaliteit of afwerking tussen een internationaal model en een JDM (Japanese Domestic Market) model?

Johan,

Wil je nieuw? Gaat je ca 600 kosten schat ik.
Mooi horloge maar ik zou hem zelf nooit op een two tone band zetten eerlijk gezegd. Maar dat is smaak.

2 likes

Ja moet zeker nieuw zijn.
Is idd ieder zijn smaak en men normaal ook meer fan van staal of leer maar op de site van Strapcode moet ik zeggen na die foto’s dat ik toch wel gecharmeerd ben van die combo :slight_smile:

Ik heb hem tot nu toe lekker op een Nato

3 likes

Moeilijk een antwoord op te geven, er zijn horlogemerken die duizenden euro’s vragen voor een product die minder strak is afgewerkt als een Sarb017. In mijn ogen dus wel.

Ik zou Solojapan eens contacteren

Verschillen tussen de 00E0 en 00E1 versie zijn er, maar zijn zo miniem dat je het niet zal opmerken.

1 like

@John_Locke

Als je niet tegen zwabberende inner bezels kan is dit geen aanrader.

3 likes

Ik heb er onlangs eentje nieuw gekocht.
Niet gezocht naar de goedkoopste, maar gekozen voor gunfactor en ‘bekend’ kopen. Dus via @vierport zijn shop.

JA de Alpinist is de op het moment hoge prijs voor mij meer dan waard… geweldig horloge. Geen moment spijt van gehad.

Dus, DOEN!

5 likes

Ik kon de alpinist, 3 maanden terug voor 475,- (incl. verzenden) kopen. Als je wilt weten hoe en waar PB mij dan maar ff.

Ik heb het toen niet gedaan omdat ik aan 't sparen ben voor een superocean 42 op staal. :sweat_smile:

2 likes

Nergens. Maarre 550 euronen voor een Alpinist en dan nog 110 ekkermannen voor een Strapcode band…

:joy:

Sorry maar ik zou dat niet kunnen rechtvaardigen voor dergelijke bedragen.

Waarom niet?
Als je het toch mooi vind en graag wilt hebben?
Ik heb er iets meer voor betaald, vind het elke euro waard.
Ze is mooi en ik ben er blij mee, dat telt!
Ga me niet bezig houden wat ze vorig jaar had gekost, ik leef en koop nu!

3 likes

Doen! Prachtig horloge @John_Locke
Nog 1 te koop voor €455.
Sla je slag!

iemand ervaring met shoppinginjapan.com? Daar staat hij nu voor 487,00 dollar op maar komt waarschijnlijk nog eens 21% inklaringskosten bij of hoe is jullie ervaring met deze site?

Omdat je voor iets meer dan het dubbele een GS koopt. De prijsstijging is gedeeltelijk te rechtvaardigen omdat hij discontinued is. Speculanten en de grijze markt doen de rest. Terwijl er duizenden in omloop zijn, dus schaarste is er niet.

Persoonlijk vind ik hem overpriced momenteel.

Jup, de volle mep komt daar nog bij.

2 likes

Dat zijn ze onmogelijk waard. Dan zit je op SDGM en SARX-prijsniveau, horloges die gewoon van veel hogere kwaliteit zijn.

@SAT heb jij ze niet alle drie (vier)? Een Alpinist, een SDGM001 en 003, en een SARX? Wat is jouw indruk?

In vergelijking tot andere horloges onder de duizend euro, heeft Seiko een net aanbod. Voor duizenden euro’s is er echt wel veel beters te krijgen, zonder half kartonnen banden, kans op scheve uitlijning en een ruw afgewerkt uurwerk.

Zijn two worlds apart. En ik kan het weten.

Neemt niet weg dat de Alpinist zonder meer bovenaan de SARB modelreeks staat qua afwerking en specs wat mij betreft.

4 likes

:ok_hand:

Dat ben ik met je eens. Maar rond de 400 euro begint de rek wel uit de prijs/kwaliteit te raken.

3 likes

Absoluut :smile:

Nja dat is wat mij momenteel een beetje weerhoud. Hebben ze dat allemaal, wat zeggen de eigenaars daarvan?

1 like

Heb zelf een aantal Alpinists gehad, ze hadden het allemaal, sommigen wat meer als anderen.
Nooit iets wat me heeft gestoord, denk zelf ook niet dat de kompasfunctie überhaupt veel gebruikt wordt.