Vage plannen voor Seiko SARB017 Alpinist.

Dat zullen we moeten horen.

Maar ik heb verhalen gehoord van mensen die floss draad
tussen die bezel kroon doen.
Dat kan wat mij betreft helemaal niet, zeker niet voor een
horloge van deze prijs.
Voor mij een zware no go, maar dat geeft niks want ik vind
het verder ook een lelijk ding om te zien.

2 likes

Soms ervaring met die verkoper? Staat bij EU Tax Free, maar hij verzend van Zwitserland?

1 like

Zou idd niet mogen nee. Aan de andere kant weet ik wel nog dat bij mijn vorige Omega SMPc er ook wel een behoorlijke speling zat tussen de end links en de kast (ja appels en peren) maar dat was blijkbaar ook normaal voor horloge van 3600 Euro :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Ik heb hem daar gekocht. @SAT heeft hem ook daar gekocht. Er komen geen douanekosten bij, ik geloof dat hij vanuit Engeland verzendt. Ik heb absoluut geen spijt van mijn Alpinist, het is één van mijn favoriete horloges.
Heb ook de two tone gekocht bij Strapcode.

dit is de mijne:

2 likes

Nog nooit gehoord.
John_Locke, ik zou me niet laten leiden door hear say. Ik heb er niks van gemerkt.

Ach ja, ik ben misschien een zeurpiet maar als de N niet
precies op de 12 blijft staan word ik kriegelig.
Daar kan ik me de hele dag aan ergeren.
Het lijkt mij dus helemaal niks zo’n losse rammelbak.

1 like

Is gezegd, zelfs hier op dit forum.

Beter opletten Blauwbeer! :grin:

Vast. Er wordt van alles gezegd hier op het forum. Als ik alles zou geloven zat mijn hoofd nu vol onzin. En over ieder horloge dat hier wordt gedragen weten mensen wel iets negatiefs te zeggen. Overigens ben ik zelf geen pietlut, dat moet ik erbij zeggen.

Wanneer je het een mooi horloge vindt en die prijs er voor over hebt, gewoon doen.
Je kunt ook wachten tot er eentje in het blauwe gedeelte staat, maar die worden vaak nog hoger geprijsd dan die op ebay.

2 likes

Absolute aanrader! Nog niet zo lang geleden gekocht via Solojapan. Wilde er nu eentje omdat ik ze nu nog redelijk betaalbaar vind.

Draag 'm nu op canvas maar leer is ook mooi.

Gewoon doen!

3 likes

Kom aan floss draad!!!

Dat is toch van de gekken?

Dit zuig ik echt niet uit mijn duim.

Maar die bezel zwabbert dat is internationaal bekend.
Die staat dan weer hier en dan weer daar.
Dat is toch niet te knijzen?

… of met een strap van de hand van @Ko-Banden

6a8d70d48a704fad4da70f3967fc08b7edc9a1d2_1_317x500

Ze zijn inderdaad enigszins overpriced maar ik denk niet dat er veel mensen spijt hebben gehad van deze aankoop. Ik doe hem in ieder geval nooit, nou ja voorlopig niet, meer weg!

1 like

Ah jh, en hoe breed is die nu werkelijk? Seiko zegt 38mm maar heb al gelezen van 39,5mm:face_with_raised_eyebrow:

Die van mij niet, maar de uitlijning is inderdaad niet 100%. Met de N op 12 staat de Z een ietsepietsie naast de 6, maar niet genoeg om te verdwalen :sweat_smile:

1 like

Heb er aanzienlijk minder voor betaald maar hij is het nog zeker waard. Ja de kompasring draait een beetje en als je last van OCD hebt kan dat lastig zijn ja. Mij boeit het niet. Gaat niet snel weg denk ik. Kopen als je hem mooi vindt. Nieuw zal hij zeker niet meer in prijs dalen. Als je tweedehands wilt kan je nog even wachten maar je kan er ook nu gewoon al van genieten.

Wat bedoel je, die buitenste ring die je met de onderste knop bedient?

1 like

Ik werd helemaal gek van de inner bezel die bij iedere scheet verplaatste. Je zou toch meer verwachten van een meetinstrument maar het zit gewoon te los en de kroon draait al bijna als je er tegen blaast. Voor de huidige prijs is hij het zeker niet waard.

1 like

Juist.

De inner bezel.

Oh dat! Oh maar dat interesseert mij helemaal geen reet. Al staat dat driehoekje op 8 uur, dat valt me totaal niet op. En de mensen om me heen al helemáál niet.
Is dat serieus een reden voor een dergelijke weerzin? Bij drex nota bene? Oh maar dan sta ik weer wat anders in het horlogeleven.
Die bezel boeit mij niet.

5 likes

Bij andere merken kan je die bezel locken.
Bij de Airman bijvoorbeeld en nog een aantal duikers.
En zo hoort het ook.

Maar voor een meetinstrument het zo los laten liggen…
Nee, daarmee komt Seiko niet weg wat mij betreft.
Dat hoort in de speelgoedwinkel thuis.

1 like

Ja, precies wat @Blauwbeer zegt. :+1:t2: Geen tax betalen, prima adres.