Vage plannen voor Seiko SARB017 Alpinist.

Is dat zo? Als de bezel een functie heeft als GMT of duiktijd dan is dat essentieel. Nu heb ik geen ervaring met kompasnavigatie tijdens een trektocht oid maar bij een kompas gaat het er volgens mij om dat je op een bepaald moment bepaalt waar het Noorden (of W/Z/O) is. Eenmaal bepaald weet je welke kant je op moet en maakt het niet uit dat de bezel verschuift.
(ik laat me graag corrigeren door de ervaren travellers die mij vertellen dat je tijdens je tocht constant op je kompas kijkt).

Sterker nog, je zult de kompasring steeds moeten verschuiven om de Z (of N, afhankelijk waar je bent op aarde) bij de kleine wijzer te zetten.
Een kompasring zou dus niet gelockt moeten worden naar mijn idee.

4 likes

Ik kwam met meten ook op 39,5 uit, de ietwat zwabberende kompas ring en het feit dat deze al verdraaid als je er maar naar kijkt was voor mij de reden er afscheid van te nemen.

Dus het is een principekwestie? Nah, daar sla ik niet op aan. Het maakt me serieus niks uit.

1 like

Als je even de zoekfunctie had gebruikt had je mijn topic gevonden waar alle antwoorden op je vragen staat.
Dit horloge is zeker de moeite waard en redelijk makkelijk onder de 450 euronen op uw deurmat te bekomen zonder het betalen van enige vorm van inklaringskosten BTW of andere gek douane gedoe.

De Strapcode vind ik persoonlijk schofterig duur, en die kunt u alleen bekomen via de officiele website die u vrolijk ook nog eens lokale US belasting laat aftikken (heb ik nog in geen enkele webshop hoeven doen) plus stevige verzendkosten vraagt.
Tel daar nog eens de inklaringskosten bij op et voilla een prachtige maar veel te dure band op uw deurmat.

Tip van Sj44k check Ebay voor verkopers die hun prijzen in GBP hebben, onlangs zag ik hem voorbij komen (inclusief shipping voor 420 euronen omgerekend i.v.m. de fijne lage koers van de britse pond).

1 like

Nee, niet echt.
Ik heb een aversie tegen dit ding.
Thats all.

Aan je reactie te merken ben jij een trotse bezitter
van dit horloge?

2 likes

Deze eigenaard? :thinking: zegt dat het reuze meevalt; er zit echt wel wat weerstand bij de binnenring. Ja, het kan beter maar ik heb ook wel slechter gezien. Mij stoort het niet en ik heb de mijne alweer een flinke tijd (2013).Toppertje hoor

1 like

Je moet gewoon niet als een dolle met je armen lopen molenwieken man, dan blijft ie gewoon zitten hoor :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Maar als je rond loopt in die prachtige Japanse alpen gaat je dat
als vanzelf doen :grin:

Enfin, om kort te gaan, zoā€™n Alpinist gaat het voor mij nooit worden.
Maar dat hebben we nu wel zoā€™n beetje door toch? :rofl:

1 like

140 ekkermannen voor een TT Angus Jubilee absoluut ook waard :stuck_out_tongue_winking_eye:. Zeldzaam comfortabel en een schoonheid in combinatie met de Alpinist, gewoon voor elkaar gemaakt

1 like

Ach, dan doe je deze :wink:

of deze als je een maatje kleiner wilt

3 likes

SARX heb ik niet

De waarde heeft ook te naken met de staat van de horloges

Hier mijn horloges, niet te koop overigens

Waarde SDGM003 discontinued en nieuw niet te vinddn. Op dit moment gebruikt tussen de ā‚¬600 en ā‚¬800, echter een net exemplaar moeilijk te vinden

De SDGM001 ook discontinued echter nog wel te vinden volgens mij via SoloJapan

De Sarb033 is gewoon een fijn horloge en heel veelzijdig, persoonlijk vind ik dat zijn waarde mede bepaald wordt door de staat waarin het horloge verkeerd. Overigens nog ruim beschikbaar hier en daar

Dan heb ik nog de Alpinist, is een kanjer die iedereen kan personaliseren naar smaak. Voor mij is dat in combinatie met de TT Angus Jubilee, Waardevast in goede staat :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

:face_with_raised_eyebrow::sweat_smile:

2 likes

Hoe is de fitting van de end links bij de Alpinist?

Ik heb de Oyster van Strapcode op de Alpinist en de banden en endlinks van Strapcode zijn topkwaliteit. Kost wat maar dan heb je ook wat. Zitten vaak strakker dan originele banden.

1 like

Een net exemplaar uiteraard

1 like

Super, het is speciaal gemaakt voor de Alpinist

Bij mij goed maar ik heb ook een Strapcode (eigenlijk Miltat, Strapcode is een verkoper) band voor een SKX en die was bijna niet aan het horloge te krijgen. Beetje vijlen en nu past ie prima.

Gebeurt soms bij deze bandenfabrikant

Mijn 4 go-to opties

1 like

Die Jubilee maakt hem wel echt he, ook Strapcode?

Mijn band is niet van StrapCode. Deze is kwantitatief een stuk minder maar ik ben voor deze band gegaan doordat ik de Angus Jubilee schakels te groot vindt voor de Alpinist. Als StrapCode een Super Jubilee had, was ik daarvoor gegaan.

En deze band heeft geen solid endlinks en is veel goedkoper.