Vage plannen voor Seiko SARB017 Alpinist.

Ik heb er eentje.
Draag haar zelden, maar indien, altijd op nato.
Geen idee van de huidige prijzen. Ook geen interesse daarvoor, want ik heb haar al.
Gaat nooit meer weg.

Is er een GS dan die sprekend op de Alpinist lijkt?

Ik heb zelf nog geen GS gezien die ik zou willen hebben .
Dus hoe prachtig zo een GS dan ook is, ik ga er niet blij van worden als ik daar mijn geld aan uit geef.

Het gaat dus ook om smaak en gevoel, dat is minstens zo belangrijk.

Sarb017 heeft een prachtig design. Afwerking en meh. Inner bezel die niet strak ronddraait, goedkope band, lastiger te service uurwerk, kroon inner bezel dat te eenvoud te bewegen is.

Koop het horloge voor de looks, dan is het een no brainer. Voor het dikke prijskaartje kan je qua afwerking beter vinden.

Ik heb de mijne 4 weken gehad.

Volgens mij zijn ze even lang.

2 likes

Shiiiiiit, Blauwbeer op goud.

2 likes

Ik vind ā€œvoor meer dan het dubbeleā€ nou niet echt een argument bij het vergelijken van horloges.

1 like

Je mag best wat intenser zijn hoor. Als @zulu over de schreef gaat haalt hij snel zijn comments weg of je krijgt een leedverzachtende disclaimer.

Een GS met een batterij. Niet iedereen wil zoā€™n gevoelloos ding, opzouten met die meuk :sunglasses:.

3 likes

Is dit niet de vaste bezwering waarmee @Fate_Amenable_To_Change wordt opgeroepen uit het Quartzenrijk?

3 likes

@Fate_Amenable_To_Change , houd het kort en bondig s.v.p. Probeer het in ieder geval. Ik heb besloten dat ik reacties van vijf zinnen of meer gewoon niet lees.

TLDR

1 like

Uiteraard speelt dat mee, en dat rechtvaardigt schijnbaar toch voor een aantal mensen om de hoofdprijs neer te leggen.

Een wijs man zei ooit:

Echter, ik zou nooit 5 euro betalen voor een banaan. Want het is een banaan.

2 likes

En Dan betrap ik me er op toch weer te kijken bij strapcode, toch weer die 2 tone oyster in het mandje a $104,49
Maarja komt dus toch op $168,34 in totaal als je wil afrekenen (tax en Shipping) tel daar nog even de inklaringskosten bij en je betaald dus dubbel de kostprijs van hoe hij in de webshop staat.

Daā€™s toch absurd ?

Banana royale ā€¦
Dan toch wel.?

3 likes

Ik vind stoppen met roken vanwege je gezondheid ook geen argument, want je gaat tenslotte toch dood. :expressionless:

Maar als je nou erge honger hebt en bananen gaan overal voor 5 euro over de toonbank? En je bent dol op bananen?
Anderzijds: ik zou nooit 5000 euro betalen voor een horloge. Want het is een horloge.
Ik weet dat dit vloeken in de kerk is. Boeit me niet.

U is een filosoof Zulu, want het verband met mijn opmerking ontgaat me volledig. :grin:
Ik bedoelde te zeggen dat als men dingen vergelijkt, die ook wel vergelijkbaar moeten zijn.

1 like

1 like

Keuzes Davinci, keuzes.

Rolex/Nissan
vs
Seiko/Alfa Romeo

3 likes

Mijn nieuwe incoming overstijgt twee keer de dagwaarde van mijn drie jaar oude auto. Het zijn inderdaad keuzes. Ik hoef zelf geen zielloos stuk staal waar ik een paar duizend per jaar op kwijtraak.

Maar op een horlogeforum is dit:

ā€¦toch wel uit den boze. Ongeacht je financiĆ«le status. Die term werkt hier gewoon niet :sunglasses:

2 likes

SARB017, bijzonder horloge, ik heb hem op bruin leer, prachtig om te zien, gaat ook nooit meer uit de collectie. Ik heb hem gebruikt gekocht op MP voor 300. Ik weet persoonlijk niet of ik er nu >500 euro voor zou neerleggenā€¦ik zou wachten op een mooie gebruikte voor minder geldā€¦(ik koop zelf zelden hagelnieuwe horloges)

Ik haat autocorrectieā€¦

Ik vind het juist erg grappig. :grin:

Nu vraag ik me alleen af: bedoel je dat dat woord werd gegenereerd door autocorrectie, of noem je mijn reactie nu autocorrectie omdat je denkt dat ik het niet kan laten. :thinking:

1 like