Vage vraag....over uurwerkje

Hallo kenners,

Vintage land trekt steeds meer en heb iets op het oog, maar wil even een beetje zekerheid:

Kan iemand bevestigen of dit idd een eta-uurwerk is; heeft overigens 21 jewels aan boord (staat op het uurwerk)??? Horloge heeft geen datum. Vind hem zelf lijken op een ETTA 2752 enkel deze heeft wel een datum…
Oh en wellicht handig om te weten,… komt uit de jaren zestig. :slight_smile:

Alvast bedankt!!

Staat er geen ETA tekentje onder de balans?

Ik heb enkel deze foto van het uurwerk… :frowning:

Lijkt me een AS 1702 uurwerkje.
Ze zijn er met 17 t/m 23 jewels.
Groet. Chris.

diashock Schreef:

Lijkt me een AS 1702 uurwerkje.
Ze zijn er met 17 t/m 23 jewels.
Groet. Chris.

http://i223.photobucket.com/albums/dd274/baldinett
e/februari%2010/as1702-0321j.jpg

Potverdorie, die is idd nagenoeg hetzelfde…

Is dit een beetje kwaliteit en nog genoeg van te vinden voor een beurtje etc. Ik heb net wel proberen te googlen, maar kom niet zo snel iets tegen!

Alvast wederom bedankt! :wink:

Vermoed toch, dat dit hem niet is… Heb namelijk onderstaande gevonden:
http://cgi.ebay.ph/Olma-21-Jewel-Watch-Manual-1702-03-Caliber-Movement-/260678777631

Dit horloge heeft een datum en degene die ik op het oog heb niet. Daarnaast is deze 31mm zonder kroon en die ik op het oog heb is ongeveer ~35mm zonder kroon.

[edit]
Sorry dat ik niet het merk kan/wil noemen, maar heb helaas aleens mee gemaakt dat een horloge “gekaapt” werd. Het is overigens geen bijzonder horloge en gewoon een simpel ding, maar ik ben er wel van gecharmeerd!
[/edit]

Ik heb nu niet helemaal meer een duidelijk beeld van het uurwerk, maar mocht het toch een AS zijn, dan zou ik me over de kwaliteit weinig zorgen maken. AS heeft als sinds het einde van de 19e eeuw uurwerken gemaakt, van verschillende kwaliteiten. Veel daarvan waren basiscalibers voor het gros van de Zwitserse horloges. Zoals Eta nu is. Vaak waren ze heel degelijk. Ik heb een paar AS werkjes liggen uit de jaren '10 en '20 welke (na een onderhoud) nog prima lopen. Dit uurwerk wat jij laat zien ziet er op het oog kwalitatief erg goed uit, en als hij nog goed schijnt te lopen zou ik hem gewoon lekker kopen, Eta of AS! Zeker als het nog van een onbekend merk is, en je er dus waarschijnlijk niet de hoofdprijs voor hoeft neer te leggen.
Succes!

Groeten,
Michiel

Ik vond in mijn verzameling ook een Olma met een AS 1702-02 03 uurwerk.
Het horloge meet 35mm in diameter en heeft datum en zelfs 25 jewels.:wink:
Het standaart uurwerkje zonder datum zou de 1702-01 kunnen zijn.
AS 1702 uurwerkjes zijn vroeger heel veel gebruikt,maar of de onderdelen zo maar op de plank liggen weet ik niet.

Bedankt voor de reacties. Ze geven idd aan dat het werkje goed loopt. Kortom denk dat ik het maar ga doen.