Vakantie Aankopen

Na een leuke vakantie van twee weken, ben ik terug met een hele buit :sweat_smile:

Heb deze vakantie namelijk maar liefst vijf horloges aangeschaft in vier verschillende landen. Waarbij ik vooral geprobeerd heb horloges te vinden die bij de landen passen, dus vooral merken uit de landen die ik heb bezocht. Ik neem jullie mee in de reis:

1. Als eerste ben ik een paar dagen in Copenhagen geweest, waar ik na lang twijfelen tussen AV86 en Ole Mathiesen toch voor de tweede optie gegaan ben.

Dit horloge is de 1919 Heritage, waarbij ik gekozen heb voor de 34mm variant. Het horloge is quartz en maakt gebruik van een ETA 956.112 movement. Wat me vooral aansprak bij de 34mm variant in tegenstelling tot de 40mm was de wijzerplaat, wat op een foto moeilijk over te brengen is.
De aankoop vond plaats in de boutique van Ole Mathiesen in het centrum van Copenhagen, echt een winkel met veel geschiedenis (net als het merk zelf) en leuk personeel. Al met al een aanrader!

1. Daarna ging de reis door naar Gdansk. Hier heb ik, op de enige plek waar je het horloge kon komen in de stad, de Błonie Elektro Data gekocht. Hiervoor moest ik naar de geheel andere kant van de stad, omdat hij alleen te koop was in één hotel :face_exhaling:

Maar het was het wel waard :heart_eyes:

De Elektro maakt gebruik van een Epson PX84A Auto Quartz movement welke gehuisvest is in een 38mm behuizing. Net als nummer 1, doet een foto dit horloge niet toe aan zijn waarde. Zelf vind ik de manier op te bekijken hoe lang de power-reserve nog meegaat erg leuk, daar is de knop op twee uur voor. Als je hier op klikt gaat de seconde wijzer 5, 10, 15 of 20 seconden vooruit. Aan deze waardes zit weer een aantal maanden hoelang de power-reserve mee gaat. Nu staat hij al op 7 maanden :face_with_hand_over_mouth:

1. Als derde stop ging ik naar Helsinki, waar ik voor een microbrand ben gegaan. Hier heb ik de AndoAndoAndo ‘In The Hand of the Imperial’ gekocht, waar ik de maker Yu Ando ook nog zou ontmoeten alleen ging dit niet door. Dit horloge is erg apart, maar wel een limited edition van 20 exemplaren (waar ik nummer 3/20 heb bemachtigd).

Tot nu toe alleen maar Quartz horloges en deze is niet anders, dit horloge gebruikt een VH31 movement en is 38mm. De case is ontworpen door Ando in samenwerking met twee andere ontwerpers van mod onderdelen. De Lume van dit horloge is waar hij in excelleert:

1. We gaan nog niet Helsinki uit, want op mijn laatste dag heb ik ook nog een impulsieve aankoop gegaan. Dit was een Timex die ik op een lokale markt gevonden heb:

Deze Timex Sprite ‘Military’ uit 1970-1976 maakt gebruik van het mechanische M24 caliber. Ik heb dit horloge voor een erg lage prijs op de kop getikt (in mijn opinie) in een best goede staat. Alleen was het glas erg beschadigd met kleine krasjes en was de wijzerplaat bijna niet meer leesbaar. Ook kwam het horloge met een erg slecht horlogebandje in een vrouwenmaat. In Tallinn, de stop na Helsinki, heb ik bij de oudste horlogemaker van Tallinn (werkplaats Kellassepp op de Nunne 9 gerunt door Dmitri vanuit een luik in de muur) het glas laten oppoetsen en de strap laten vervangen. Dmitri was echt een geweldige gozer en weet erg veel van Soviet horloges. De hele service kosten me maar 15 euro, inclusief de prijs van het nieuwe bandje.

1. Zoals hierboven al gespoiled is, was de laatste stop Tallinn. Hier heb ik weer een vintage aankoop gedaan. Na een paar dagen naar verschillende antique winkels te zijn geweest, waar vooral veel afval te vinden was :face_with_hand_over_mouth:, heb ik uiteindelijk mijn muse gevonden in eAntiik (echt een aanrader voor de horloge en geschiedenis liefhebber, staat genoeg leuke troep!):

Ik ben echt verliefd geworden op deze nog erg goed werkende Rodina, echt liefde op het eerste gezicht. De Rodina maakt gebruik van de eerste mass produced Soviet automatische caliber, de 2415A en is gemaakt door de First Moscow Watch Factory. Hij loopt nog als een jecko maar was wel aan de prijs. Toch kon ik een oud sovjet land niet verlaten zonder een sovjet horloge!

Al met al, ben ik nu blut maar heb ik wel een hoop mooi horloges. Allemaal met een goed verhaal en leuke herinneringen. Wat is jullie favoriet van de serie? Nog andere leuke vakantieaankopen?

22 likes

Bijzondere aankopen gedaan in je vakantie :ok_hand:
Ik “moet” nog, dus wie weet…

1 like

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten :+1:t2:

1 like

Gefeliciteerd met alle aankopen, dat ze maar genoeg polstijd mogen krijgen :slight_smile:

1 like

Mooie horloges hoor. Gefeliciteerd ermee.

1 like

In Solzopol weinig leuks ontdekt. De Glashütte met Swastika vond ik wel apart, maar die laat ik graag aan de doelgroep.