Vakantie/GPS toolwatch

Is een smartwatch, alles behalve een toolwatch. Als je te hard er naar kijkt breekt die :smile:. Collega zit al aan zijn 3deā€¦ 1x gevallen, 1x ergens tegenaan gelopen. De 3de steekt in zijn verpakking. Maar er zijn legio oplossingen te vinden voor een toolwatch die zich automatisch aan de tijdzone aanpast.

Lomperiken heb je overal, ik heb 3 jaar zoā€™n ding gehad, 1 krasje op de lugā€¦

Brokkenpiloot :joy:

1 like

Militaire luchtvaart is net iets ruwer dan ā€˜salonpilotenā€™ :joy:, maar inderdaad zelf heb ik maar 1 klein krasje op de bezel van mijn Fenix staan , de rest van mijn horloges zijn ā€˜ongeschondenā€™ . En stadslegende zegt zelfs dat er ooit iemand een G-Shock stuk gemaakt heeft, dus onhandige mensen krijgen alles kapot.

1 like

Ja dat zal inderdaad ook wel, ging mij er eigenlijk meer om dat die dingen eigenlijk niet zo heel erg fragiel zijn, pech kan je natuurlijk altijd wel eens hebben.
Ik vond hem vrij robuust en heb hem hier op het forum nog kunnen verkopen in hele nette staat.
Maar goed ik heb wel altijd op kantoor gewerkt, af en toe in de datacenters maar geen al te groot risico op beschadiging uiteraard.

Tissot T-touch solar. Heerlijk horloge, op en buiten de vakantie. Functioneel en toch niet saai of lelijk. Net als de Alpina AlpinerX trouwens.

1 like

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het nooit zelf heb getest. Volgens de handleiding probeert dit model 5-6 keer de juiste tijd via een radiostation te ontvangen. DST en tijdzone moet dan automatisch meegenomen worden. Het kan ook handmatig door een knopje in te drukken. DST werkte wel automatisch de laatste keer. Het is wel zo dat als je buiten het bereik van je radiostation komt, je een andere moet opgeven. Zie kaartje hieronder.

Met de juiste tijd bedoelen ze de afwijking. Dus eenmaal tijd ingesteld, zal deze op de seconde juist lopen. Maar geen aanpassing van de tijdzone.

1 like

Radio controlled en tijdzone gaan nooit samen.

Je hebt helemaal gelijk. Daarom moet je ā€˜home townā€™ instellen. Dat zou je dus voor elke tijdzone moeten doen. Het kan dus alleen maar automatisch als je GPS hebt.

Teveel gluhwein op dusā€¦

Of laten ā€˜pratenā€™ met je gsm :innocent: Die weet het ook goed te doen ivm tijdzonesā€¦ Moeilijker wordt het als je een cruise of oversteek doet met een schip waar geen GSM netwerk is :thinking:

Hometown werkt prima, op voorwaarde dat deze erin staat. Probeer eens kabul of St johns New foundlandā€¦ 2 zones die 30min afwijken en zelden voorgeprogrammeerd zijn.

Heb er een te koop, makkelijk via app op telefoon te bedienen.

1 like

Maar klopt het dan dat automatische tijdzone-instelling enkel via GPS kan?

GPS gaat in ieder geval het snelste. En is niet afhankelijk van het bereik van de radiozenders.