Vakantie/GPS toolwatch

Deze zomer ben ik een aantal weken op pad en reis ik door verschillende tijdzones. Voor die reis ben ik op zoek naar een toolwatch die automatisch de juiste tijd aanhoudt. Ik zat te denken aan -simpelweg- een Apple watch of een Seiko Astron. Maar er zijn ongetwijfeld veel betere alternatieven (of goedkopere waar het de Astron betreft) die ik niet ken. Heeft iemand een suggestie?

Wellicht is de Casio Oceanus een optie? Of een ‘simpele’ G-Shock…

1 like

Ja, moet het perse een GPS horloge zijn. Een multiband Casio komt ook al heel ver.

1 like

Nee, hoeft niet perse een gps te zijn hoor. Dat schoot eigenlijk als eerste in mijn gedachten. Ik ben niet zo thuis in die technische horloges, dus dacht dat er altijd gps werd gebruikt voor wat betreft de tijdzones

Daar heb ik dus deze voor. Past automatisch de tijdzone aan incl zomer/wintertijd. Ook nog 200mtr WR. En geen batterijen meer nodig. Eigenlijk de ideale tool/reiswatch nu ik er over nadenk. :wink:

Casio GW-M5610-1ER

image

5 likes

Back to the 80’s ;-). Ik zag ook de Edifice. Is dat iets? Wel kolossaal geloof ik

Kijk eens bij citizen. Mooie radio en gps horloges.

Het ligt een beetje aan de aard van de vakantie, m.a.w. krijgt het horloge te lijden, of ga je van hotel naar hotel.
In het laatste geval zou ik deze doen:


Dit is de Junghans Milano Mega Solar.
Of deze:

Dit is de Casio Oceanus.

2 likes

Heb ook zo’n ding, prima vakantiehorloge. Stelt zich idd 1x per dag automatisch in, maar kan ook handmatig, stel je bent al geland in een andere tijdzone.

Daarmee ben je voor alles klaar en autonoom. Ik heb die ook overwogen, maar denk dat ik toch voor de Seiko SNE471P1 ga. Solar, 100m WR maar geen radiocontrol. Ik vind het per saldo toch een natuurlijkere manier van tijd aflezen. En ik ben wat meer van de stalen banden.

2 likes

Citizen satellite wave vanaf 750 euro

2 likes

Wel prijzig. Heb je bijna een oudere generatie Astron voor. Die heeft wat meer functionaliteiten dacht ik

Casio G-Shock GW-5610

1 like

Deze mag vaak mee op vakantie

2 likes

@Johan01 z’n citizen staat te koop zie ik net, voor een heel nette prijs ook nog

Hoe stelt deze zich in op de juiste (nieuwe) tijdszone? Zelf heb ik tig casio’s Multibands en citizens met radio control liggen maar niet een stelt zich automatisch in op de je juiste tijdzone :frowning: . De enige die het wel foutloos doet is mijn Fenix 5X.

2 likes

Ik lees dat inderdaad vaker, dat ze de juiste tijd aanhouden zodra ze zijn ingesteld op de lokale tijd. Mijn bedoeling was een uurwerk te zoeken dat dit automatisch doet.

Uit persoonlijke ervaring kan ik je zeggen dat een GPS watch of een horloge die via BT gekoppeld is met je gsm dat perfect doet. Door mijn professionele bezigheid verander ik meer van tijdzone dan van onderbroek :sweat_smile: bij wijze van spreken :wink:.

1 like

Dacht al, waar blijven de piloten ;-). Toch maar een Apple watch waarschijnlijk dan

Ik heb deze


Die is is verboden met telefoon ( via bleutooth) en neemt daarvan de tijd. Als je van tijdzone verandert en je telefoon pakt het signaal op veranderd de tijd op je telefoon automatisch en daarmee ook op je horloge. Werkt super. Voordeel is ook dat dit een eco drive is. Werkt op zon en kunst licht. Ik heb dit model ook in staal kleur, mocht je geen zwarte kast willen.

1 like