Vakantie horloge

N.a.v. de vraag of je wel met een Speedy kan zwemmen bedacht ik me dat ik geen geschikt vakantie horloge heb. Iemand een tip? Het horloge moet redelijk waterdicht zijn en mag max. ? 150 kosten.

Seiko monster?

Kijk even bij monsterwatches.nl voor een seiko duiker
Groetjes webuser

Yep, ook ik moest meteen aan een Seiko-duiker denken. Altijd waar voor je geld en die dingen kunnen wel tegen een stootje en een spatje water! :smiley:
Je zou overigens ook kunnen opteren voor een G-Shock. Dat zijn ook van die onverwoestbare all-purpose horloges die je wel aan je pols kunt hebben tijdens je vakantie. Even snuffelen op eBay en je hebt er een tegen een bijna vooroorlogs vriendenprijsje. :slight_smile:

Dank voor de snelle reacties. Ik vermoedde al dat jullie met Seiko op de proppen zouden komen. Inderdaad hele mooie horloges, maar ik denk te stoer voor mij.

Hoewel ik vrijwel altijd herenhorloges draag, denk ik dat ik deze te mannelijk vind (stalen banden). Ik ben namelijk niet zo gecharmeerd ben van (de geur van) rubberstraps. En hoe duurzaam zijn rubberbandjes?

Een G-shock is zeker een brug te ver als ik de topic hieronder lees. Te ingewikkeld voor een blondine :slight_smile:

Ik heb ergens op zolder twee of drie Swatches liggen. Reanimeren is dat een optie?

Natuurlijk is reanimeren een optie.
Dat zeg ik omdat ik net na een paar jaar m’n oude Swatch duiker weer omgedaan heb voor in de zon. Hij deed het vreemd genoeg nog steeds, volgens mij is die batterij al 4 jaar oud. Des te beter.
De mijne heeft een rubberen (?) band en ook als het erg warm is, is t wel prettig te dragen.
Hoe waterdicht oude Swatches zijn weet ik niet. Op de mijne staat 300 m, maar ik ga t om diverse redenen niet testen.
Welke modellen heb jij nog liggen?

Ik zou je niet kunnen zeggen welke modellen ik heb liggen. Geen bijzondere uitgaven. Ik heb de doosjes nog wel. Misschien herken je ze aan de hand van m’n omschrijving. Het gaat om een blauw wit gestreept klein model van ca. 1992 en een iets jonger groter model met tekeningen van menselijke figuren doorlopend van wijzerplaat op het horloge bandje, lichte ondergrond, bruine tekening en ergens lichtblauw. Hoe de andere er uit ziet weet ik niet meer.
Deze horloges droeg ik toen ik werkzaam was in de zorg en dagelijks mensen moest badderen. Nooit problemen gehad met vocht. Vandaar dat ik aan een nieuwe batterij dacht. Aan de andere kant vind ik dat wel zonde van de originele bandjes, want die zijn al flink afgedragen…

Ik zal niet gaan duiken, ik hou het bij poedelen in het zwembad, maar zonder horloge ben ik naakt.

Hele basic G-shocks bestaan ook :slight_smile:

Ik heb Seiko chrono’s die behoorlijk goed tegen water kunnen…

Hmm, ik heb op eBay een Glycine Incursore gekocht, nieuw in doos, circa 200 euro. Geen duiker, al is Incursore wel de naam van Italiaanse elite-marineduikers.
Het ding kan 100 meter hebben, staat erop. Ben er gewoon mee de indische oceaan in geweest, snorkelen in lauw water, vanaf de boot “plos” in de plomp. Ging allemaal prima.
En met een doorkijk-achterkant kan je ook leuk zien of er geen water in staat.
Standaard zat er een lederen band op, nu een vanillestinkende rubberen.
Plaatje van bijna dezelfde:

nu een vanillestinkende rubberen.

LOL

Da’s geen grapje. Op mijn GSAR zit er nu ook één. Ruikt echt naar vanille.

Michel

De rubber band van m’n MWC ruikt gewoon naar…rubber:)

Ladies and Gentleman,

In our contest, the most manly watch in the world, MWC or GSAR… Here is round one!!!
The smell of the band.

MWC = Rubber = Rambo
GSAR = Vanilla = Bambi

Round one goes to…MWC

:wink:

Michel

He, we raken offtopic…

Heeft Laury nu al een vakantie horloge???

Volgens mij is een Swatch het ultieme vakantiehorloge. Mijn Ruby Touch met Carbonfiber-band van Hirsh volstaat in ieder geval prima tijdens vakanties (en ook bijvoorbeeld tijdens het golfen, in de tuin werken, naar de kroeg gaan en dergelijke). Voordeel: stukken goedkoper dan € 150,00.

Foto’s zijn genomen in zijn natuurlijke habitat.

Het ideale vakantiehorloge voor om en nabij de 150 euro is deze:

De Citzien Eco Drive World Timer

http://members.chello.nl/~h.mennink//watches/_private/ecodrive.htm

Voordelen:

*Quartz, dus zeer nauwkeurig, en je hebt er geen omkijken naar. Ideaal tijdens de vakantie

*200 meter waterdicht, dus geschikt voor douchen, zwemmen, snorkelen, duiken.

*Tweede tijdaanduiding, altijd makkelijk als je ver weg bent

*Saffier glas, dus geen beschadigingen

  • Bovendien zit het horloge zeer prettig om de pols, dankzij een super stalen band

Ik ben geslaagd voor een vakantiehorloge; het is soort een kermisexemplaar geworden. 't Ding koste namelijk maar € 24,95 en is volgens de gegevens waterdicht (100 m), i.t.t. de Swatches die spatwaterdicht zijn.

Zie website; lijkt op nr 17 maar dan met een witte wijzerplaat
http://www.loruswatches.com/products_sports.asp

Het bandje is van plastic en ruikt niet.
Benieuwd of deze het langer dan 1 vakantie uithoud. Na de vakantie zal ik me gaan beraden op een wat beter klokje.

Ben trouwens helemaal verliefd geworden op een horloge van Breil (Milano Meriterraneo)


En dat wil heel wat zeggen, ik heb een antipathie tegen het merk vanwege de ‘Don’t touch my Breil reclame’s’ Die vond ik zo onsympathiek. Manlief vind het horloge helemaal niet mooi en ik heb er het geld niet voor. Bovendien heb ik me voorgenomen dat mijn volgende horloge een automaat moet zijn, want ik blijf het een kick vinden om het horloge te voelen lopen.

Wat leuk dat een vrouw het een kick vindt om een horloge te voelen lopen. Jij voelt wat alle mannen hier op het forum ook voelen; een automaat heeft een ziel!! X(

Een automaat hoeft niet zoveel te kosten hoor. Voor ongeveer € 70,00 (meestal inclusief verzendkosten!) heb je al een leuke Seiko 5. Ga maar eens kijken bij Monsterwatches.nl of seiko5.nl. Zou zomaar binnen jouw budget kunnen passen. Enne…je mag toch best wat voor jezelf uitgeven? Als je zelf geen inkomsten hebt, zorg je er misschien indirect wel voor dat je jouw man de gelegenheid geeft om dat wèl te kunnen realiseren :smiley:

Gr Ron

Pff ik heb gelukkig wel eigen inkomsten èn een man met een horlogetic.

Alleen heb ik op dit moment niet de benodigde pecunia over voor een ander horloge dan de aangkochte Lorus. Ik had namelijk niet verwacht dat ik voor zo’n laag bedrag een waterdicht horloge (met 2 jaar garantie) zou kunnen kopen. Ik ga me, na de vakantie, zeker oriënteren op een horloge dat er niet uit ziet of in een speelgoedwinkel is gekocht, wellicht wordt het dan Casio of Seiko.

@ Grootmokum; ik vind jouw Glycine erg mooi. Ik heb zelf ook een horloge in die prijsklasse, ook 100 m, die mag mee op stedentrip, maar niet op een wat ruigere vakantie.
Voor de vakantie wil ik een degelijk horloge dat goed tegen water en een stootje kan, maar waar ik ook geen traan om laat als ie kapot gaat of tegen wil en dank van eigenaar wisselt.