Vakantie hysterie šŸ™ˆ

Canarische eilanden is toch gewoon Spaans?
Van fraude is geen sprake. Deze zomer in Ceuta nog iets gekocht voor de Miss. Ceuta is ook Spaans, en belastingvrij. Geen enkel probleem.

Uitzonderingsgebieden binnen de EU-landen

Voor bepaalde gebieden die deel zijn van EU-landen, de uitzonderingsgebieden, gelden andere regels. Deze gebieden zijn:

ƅland (Finland)
de Canarische Eilanden (Spanje)
de Kanaaleilanden (Verenigd Koninkrijk)
de Franse overzeese departementen Guadeloupe, Frans Guyana, Martinique, Mayotte en RĆ©union
Berg Athos (Griekenland)
Voor deze gebieden gelden afwijkende regels voor accijns en omzetbelasting (btw). Komt u uit een uitzonderingsgebied een EU-land binnen? Dan geldt de vrijstelling van belastingen voor de goederen die u meeneemt alsof u uit een niet-EU-land komt.

Wilt u gedetailleerde informatie over de EU-landen als het gaat over het douanegebied, accijnsgebied, btw-gebied en uitzonderingsgebieden? Lees meer hierover bij Overzicht EU-landen.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/overzicht_eu_landen/

Ha, Ceuta staat daar niet bij !

p.s. de leden van het EU parlement behoeven de bonnetjes ook niet te bewaren :sunglasses:

Goed; allereerst dank voor alle reacties!

De prijs is idd ok (en ja ik heb onderhandeld zonder te kopen haha; foei! :see_no_evil:) maar kan het horloge idd ook via Chrono24 aanschaffen voor deze prijs.

Mijn reisgenoot stelde voor het horloge alsnog in Maart 2019 te kopen; dan gaan we namelijk weer naar een Kanarisches Insel! :sunglasses:
En dat is een tof idee en iets om naar uit te kijken!

Jeroen: niet doen!! Is dan ook een goed adviesā€¦ :smiley:

(ā€¦hoewel ik mezelf nog graag een paar dagen aan het zwembad had zien liggen met die Zeemeesterā€¦ :roll_eyes: )

Jeroen, ik weet dat je allergisch voor krasjes enzo bent maar een fijne 2e-hands is altijd een optie natuurlijk. Staat er eentje op mpā€¦

Edit: fijne vakantie nog daaro!