Vakantie/weekend horloge met functies

Ik wil een horloge met extra functies voor op vakantie/in de weekenden. Hoogtemeter, barometer, dieptemeter, compas etc.
Tissot zie ik nog wel eens voorbij komen maar Suunto niet.

De alom bekende Tissot Expert vind ik erg mooi.

Maar de Suunto Core Black is ook mooi.

Nu heeft Suunto een nieuwe serie, Elementum.

Prijzen ontlopen elkaar niet veel, alleen de Core black is een stuk goedkoper.

Hebben jullie ervaring met Suunto en T Touch? Wat werkt goed en wat werkt niet.
Hoor het graag.

Zijn de T-Touch niet WR tot 50 meter? Dat is wel een belangrijk minpunt imo.

En vergeet de G-Shock Riseman niet. Hou je ook wat geld over. :wink:

Tegenwoordig 100 meter waterdicht, de Expert in ieder geval.
G Shock Riseman ken ik niet, ik ga googelen. Dank je.

Ik krijg ook steeds meer een zwak voor dit soort alleskunners.
Dreski merkt terecht de Riseman op, maar vergeet zeker ook de ProTrek-serie van Casio niet.

Casio is vergelijkbaar met de Core Black qua prijs. http://www.kish.nl/G-Shock-Riseman-GW-9200-1-p-17633.html

jeronimo Schreef:

Tegenwoordig 100 meter waterdicht, de Expert in
ieder geval.

Mogelijk geschikt om te snorkelen maar niet om te duiken. (min. 200m)

jeronimo Schreef:

Casio is vergelijkbaar met de Core Black qua
prijs.
http://www.kish.nl/G-Shock-Riseman-GW-9200-1-p-176
33.html

De Pro Trek serie van Casio is ook erg mooi inderdaad. Wanneer je op Ebay snuffelt kun je de Riseman voor een hele aantrekkelijke prijs vinden. De mijne is de MS versie (Military Style). Die heb ik voor 100 euro inclusief verzenden gescoord. De dollar stond toen wel erg gunstig overigens. Ik hoop hem volgende week te ontvangen.

Als je er niet mee gaat duiken vind de Tissot een hele mooie. Ook nog gewoon als net horloge te dragen. Bediening is leuk, maar het display redelijk simpel. Een wat geavanceerder uitziende Suunto of G-shock/ProTrek heeft nog leuke grafiekjes en dergelijke.

Het ligt er helemaal aan wat je er mee gaat doen.

Mijn ervaring is dat er in mijn omgeving nogal wat Suunto’s zijn “verongelukt”. Meest voorkomend was een gescheurd glas.
Ik heb zelf zowel een Avocet als een Casio gehad. Ondanks zware mishandeling (alpien rotsklimmen) heeft mijn Casio mij nooit in de steek gelaten.

Ik heb zelf een Suunto Explorer die toch een zwaar leven heeft gehad. Deze doet het tot nu toe perfect. Hij zit ook erg prettig en ik vind het een mooi model. Iets wat ik op mijn werk nog kan dragen.
Wel moet ik het kompas regelmatig kalibreren (geen idee hoe dat bij de Casio’s is). Valt voor een digi-quartz de precisie van de tijd mij tegen (saillaint detail, als ik de 2e tijd gelijk instel lopen ze uiteindelijk toch op elkaar uit:S). En vind ik het wel een batterijvreter.

Ik gebruik al jaren een Suunto Observer, kan ook nog als “nette klok” gedragen worden, 100M waterdicht (duiken doe je meestal toch niet met een abc horloge) en wat ik heel handig vind is dat je zelf heel makkelijk de batterij kunt wisselen zonder dat daarvoor de hele achterkant open moet.
Daarbij vind ik het touchglass van de Tissot helemaal niet handig als je handschoenen draagt. Natuurlijk is het zo dat geen enkel horloge goed te bedienen is met wanten of skihandschoenen aan maar, ik draag vaak nog dunne “binnen” thermohandschoentjes waardoor je iets meer gevoel hebt als je de hoofdwand uit doet. Touchglass werkt dan niet.

Ik vind overgigens die elementumserie erg mooi.

Ik hoor wel eens dat eeen Suunto nogal snel door de batterijen heen gaat.

Ik heb een nieuwe favoriet:

Zoals je ziet, wel een beetje groot :slight_smile:

robbie409 Schreef:

Ik hoor wel eens dat eeen Suunto nogal snel door
de batterijen heen gaat.

http://lh6.ggpht.com/_LtV2rB_3riw/TOFI7KNoFUI/AAAA
AAAANq8/ui-7g2P3m1k/s800/SeaTouch-28.JPG

Mooi horloge, die rechter :slight_smile:

robbie409 Schreef:

Ik hoor wel eens dat eeen Suunto nogal snel door
de batterijen heen gaat.

http://lh6.ggpht.com/_LtV2rB_3riw/TOFI7KNoFUI/AAAA
AAAANq8/ui-7g2P3m1k/s800/SeaTouch-28.JPG

Ik vind de Sea-touch erg mooi, maar hij is gewoon te dik!!! Ik snap ook niet zo goed waarom die zo dik is… snap dat het ding een hoop kan, maar toch… Anders had ik hem zeker gekocht!

3 mm van die dikte is voor het meten van de druk. Je kijkt zo in de deksel :slight_smile:

robbie409 Schreef:

3 mm van die dikte is voor het meten van de druk.
Je kijkt zo in de deksel :slight_smile:

Ik heb hem een paar keer om gehad, maar kan er toch niet bij… ze hadden hem gewoon een stuk platter moeten maken. Enfin,… het is niet anders.

:slight_smile:
Het scheelt een stuk duiklood…
:slight_smile:

Hoeft niet zoveel te kosten.
Ski-horloge nu bij de Lidl € 35,- :slight_smile:

jeronimo Schreef:

Tissot zie ik nog wel eens voorbij komen maar
Suunto niet.

Casio Protrek Pathfinders zie ik hier ook niet zo vaak.
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,214594,214594#msg-214594
Ik lees wel eens dat ze niet zo nauwkeurig meten als een Suunto. Geen ervaring of dat ook zo is. Is voor mij meer een reisgimmick. De barometer klopt wel redelijk.
Voordeel van de Pathfinders vind ik de radio controlled en solar functies. Dus altijd de juiste tijd en bovenal niet halverwege met een uitvallend klokje.

Voordeel van een metalen T-touch vind ik dat ie ook voor iets meer dressy kan, terwijl een Pathfinder erg sportive uitstraling heeft.

Leuke review heb je daar geschreven Marnix over die Tough Solar. Kan jij (als ervaringsdeskundige) het verschil aangeven tussen de Tough Solar en de Riseman? Naast het feit dat ze alles behalve op elkaar lijken, lijkt het mij alsof de functies redelijk overeenkomen.

Ik ben ook aan het kijken naar een horloge dat ik kan gebruiken puur vanuit sportief opzicht. Ik doe redelijk vaak aan hiking, fietsen, fitness en andere sporten en zou zo’n multifunctioneel wel geinig vinden. Een gewone G-Shock is eigenlijk ook nog wel een optie.