Vakantie/weekend horloge

Hallo allemaal,

Ik ben weer op zoek naar (nog meer) inspiratie. Ik wil graag een vakantie horloge aanschaffen, rond de 200 (of 300 max.). Het liefst erg robuust (dus waarschijnlijk geen mechanisch horloge). Andere eisen:

• diameter tussen de 38mm en 42mm (liever wat kleiner dan 42)
  • moet er goed uitzien op een nato (dit is natuurlijk subjectief)
  • Geen knal felle dial (eventuele bezel mag best pepsi of batman zijn)
  • Analoog
  • heb ik al gezegd dat het robuust moet zijn?
  • Oh ja - Geen g-shock.

Verder maakt het me niet eens uit of het een driver, chronometer of fieldwatch is als het aan bovenstaande voldoet en tweedehands is ook prima.

Ik ben benieuwd of jullie hier iets mee kunnen!

Wat is oeps? Of bedoel je pepsi?

Hamilton

7 likes

Haha ik bedoel inderdaad een pepsi. Ik zou niet weten welke kleur een oeps zou hebben :slight_smile:!

Even kijken of ik het nog kan aanpassen!

Die zijn wel leuk inderdaad! Valt Hamilton nog in deze prijs klasse?

Mischien even contact opnemen met @RLC die wil ongeveer hetzelfde. Korting 2 tegelijk :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

De mechanical waarschijnlijk nipt nieuw, anders tweedehands zoeken

Citizen Promaster Tough
(heb ik ook op mijn lijstje staan)

100m WR, quartz fieldwatch met eigen smoel en mooi op NATO. De lugs moeten je ding zijn, ik ken 'm dankzij @Da_Watcher.

250 ballen met import.

Mijn keuze zou deze zijn:

Ik zeg dat omdat ik 'm heb. Hij is 42,3mm breed, dus 0,3mm over jouw spec, maar draagt klein omdat de lug to lug erg kort is met 43mm lug to lug. 200m WR, uiteraard.

244 ballen op eglobalcentral.

2 likes

Met die 0.3mm kan ik wel leven, afhankelijk van hoe het om de pols voelt. Maar is mechanisch niet wat te fragiel? Als ik daar mee ga beachvolleyballen (met het Zweedse vrouwelijke volleybal) begeeft een mechanisch horloge het al gauw denk ik?

En heb jij ook ervaring met het merk BOLDR? Os dat wat?[quote=“Henman, post:6, topic:206237”]
Mischien even contact opnemen met @RLC die wil ongeveer hetzelfde. Korting 2 tegelijk
[/quote]

Meteen even doorgelezen, staan wel een hoop mooie klokjes op, wel juist mechanisch waar ik dan de hierboven genoemde twijfels over heb on termen van robuustheid. Heeft iemand daar nog meningen over?

1 like

Is dat een mini turtle? Geinig ding

1 like

Dat valt reuze mee, vind ik. Ik doe van alles met mechanische horloges en heb ze nog nooit naar de kloot’n gekregen, al moet ik bekennen dat de laatste keer dat ik beach volleybal speelde in Stockholm in 2004 was.

Maar met m’n Alpinist en SKX heb ik motor gereden, geskied, gezwommen, gesnorkeld en golf gespeeld, zonder problemen. Om over tuinieren en zo maar te zwijgen. Ik ben geen tuinman, dus er worden vaak dingen geslagen, gespit of gehakt. :slight_smile:

Ondanks horror-topics hier op het forum gebeurt er bij een potje volleybal of bij normaal gebruik niets wat de shock-protectie niet kan hebben.

De Boldr is quartz, daar kunnen alleen wijzers van loslaten als je ze te hard op hun donder geeft. Daarom is de G-shock (die je niet wilt) uitgevonden. :slight_smile:

@Da_Watcher draagt de Boldr als werkhorloge, die kan je daar meer over vertelen, die doet dagelijks fysiek installatiewerk met zo’n ding om.

Yup. Blij mee. Even m’n eigen review pluggen:

1 like

@BG1 heeft wel ervaring met de Boldr!

Turtle in een van de honderd miljoen miljard varianten :sunglasses::+1:

Turtle of dees, de blue lagoon :heart_eyes:

Ik zeg: Seiko.

Niet duur!! < € 160 all in en met 2 dagen vanuit Singapore op je deurmat!!
Heb hem zelf op staal en Seiko blauw silicone.

En standaard ook leverbaar op Nato.

1 like

Seiko skx013, heb m nog steeds niet kapot gekregen op vakantie.

1 like

Een van mijn citizen is deze excalibur. Vaak al over de 300 te krijgen. Eco drive werkt perfect en is (naam zegt het al) bestand tegen een stoot!

2 likes

Ik bedoel natuurlijk ONDER de 300!

Komt omdat de meeste de hele dag stilzitten