Ik ben pas een dag echt op vakantie in Frankrijk en, zoals waarschijnlijk zovelen hier, gek op brocantes, vide-greniers etc. Vroig jaar leverde een bezoek aan een gote brocante mij deze aanwinst op (die ik nu om heb): http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,142983,142983#msg-142983
Gisteren waren we echter al aangekomen, na een overnachting ver over de helft, waren we er in de loop van de ochtend. Vlak voor het plaatsje waar we zitten zag ik de aankondiging van een vide-grenier die om 16 uur zou beginnen. Relaxed, hoef je ook niet vroeg op! Daar ben ik dus om 16 uur naartoe gegaan met het gezin. Het was 35 graden en ik ben nog niet helemaal gewend aan die knallende zon dus het zweet liep me in de ogen en toen ik een klein dameshorloge optilde dacht ik eerst dat dat het daardoor kwam. De dame die het verkocht riep meteen: C’est une LIP! Grappig (ik had geen LIP om), maar ik dacht toch echt dat er Jaeger-LeCoultre op de wijzerplaat stond. Combien madame? Cinq euro monsieur. Bon. Betalen en rennen!!!
Het was ook een Jaeger-LeCoultre, 18 k kast en bandaanzetten, zelfs de sluiting. Opwinding door een kroon aan de achterkant… ik hoopte even op een 101 maar denk na wat reseach dat er een 426 uurwerk in zit. Leeftij jaren 1960? Ik durf 'm echter niet open te maken omdat ik hier geen behoorlijke schroevendraaiers heb. Het glaasje ontbreekt waardoor er op de plaat wat plekjes zitten maar dat is denk ik oppervalkkig en weg te borstelen, het uurwerk loopt met horten en stoten en mij vrouw wil het hebben als het opgeknapt is… Al met al toch wel een goede start op de dag voor de eerste echte vakantiedag
Excuses voor de zeer slechte foto’s, gemaakt met de iPhone. Het horlogetje is nog geen 16 mm breed, het licht slecht en ik ga zo weer aan het zwembad zitten. Wie weet meldt ik mij binnen deze topic nog eens
Ongelooflijk… :} Ik ben benieuwd wat de rest van de vakantie gaat brengen. Een 101 zou helemaal fantastisch zijn geweest, maar het geluk houdt natuurlijk een keer op. Gouden horloge voor 5 Euro :~
Ongelooflijk… :} Ik ben benieuwd wat de rest
van de vakantie gaat brengen. Een 101 zou helemaal
fantastisch zijn geweest, maar het geluk houdt
natuurlijk een keer op. Gouden horloge voor 5 Euro
:~
Henrik, jij bent ontembaar! Sherlock Holmes zou van jou nog veel kunnen leren! :+
Ik ben benieuwd of je nog meer weet op te snorkelen tijdens je vakantie. Blijf ons verrassen!
Ik ben op het spoor van een Frans horlogebanden merk (bestaat nog steeds) dat vroeger Tropic style banden maakte. Ik heb er een kunnen kopen maar de verkoper heeft er mogelijk meer. Het “probleem” is echter dat de band die ik heb qua afwerking in ieder geval (maar kwalitatief misschien wel helemaal!) beter is dan Tropic!!! ::o Hoe heet dat merk zal je zeggen? Ik kom er even niet op en lig nu aan het zwembad, al weer te lui om op te staan
Ik heb me naarbinnen gesleept en de band gehaald, mijn iPhone fotos laten maken en ze geupload. Ik weet niet of het duidelijk is, de zon staat hier al weer erg fel te branden en mijn laptopscherm is niet meer goed leesbaar, maar wie Tropic kent,2 kent ook de randjes en puntjes die soms nog wel eens wat grof kunnen zijn. Bij deze band is dat er niet. Het “afwateringsprofiel” aan de achterkant is volgens mij ook beter. Ik kan echter niets over deze vintage banden op internet vinden, en je zou toch verwachten dat er ooit wel eens iemand over gepost heeft op een of ander forum… De nieuwprijs van de band was trouwens 9 FF, op het laatst omgerekend 3 gulden? Maar wanneer en wat de FF toen waard was? Is ook niet belangrijk.
De band is bij de aanzet 20 mm, daarboven iets breder en op het einde 16. Ik zit er aan te denken de band aan mijn Seiko 6105 te doen maar twijfel nog. Misschien kan ik beter even wachten tot ik er al dan niet meer heb…
Wat een nuttige en (voor ons) boeiende vakantieavonturen
Heb het ook eens met andere zoekmachines geprobeerd en … weinig of niets van Fleurus te vinden .
'k Ben ook eens in m’n kelder gaan snuisteren , er ligt daar nogal wat met zilver bandjes omheen met blauwe opdruk
maar … niets van Fleurus , de stalen banden heb ik bewust niet bekeken .
Stoor je vooral niet aan het feit dat wij hier de drukste 10 daagse van de zomer tegemoetgaan met de Gentse Feesten en
stoor je ook niet aan het feit dat het hier bijna even warm is en geniet van je vakantie en blijf vooral je vondsten posten ,
het is genieten .