Vakantieaanwinst!

Henrik Schreef:

Die dus niet :smiley:

Niet dat ik dat wist maar gisterenavond, toen ik
met een paar biertjes en mijn laptop in de
ondergaande zon van Zuid Frankrijk over de 6105
zat te lezen, kwam ik juist een opmerking over die
foto (zie onderaan) tegen. De band in die foto is
van een 6159. Het juiste bandje voor de 6105 moet
deze zijn:

http://www.larrybiggs.net/scwf/images/net/centuryt
el/home/eb/08/4a/a2/78c4f77c9c8f7a7cf05b9219.jpg

en dus niet deze:

http://www.larrybiggs.net/scwf/images/net/centuryt
el/home/8b/c9/14/88/cd13f8cc9fe6e92203945bce.jpg

Ze hebben gedurende het filmen dus van band
gewisseld.

Weer wat geleerd :slight_smile: voor die orginele bandjes worden trouwens idiote prijzen gevraagt, ik heb ze wel zien gaan voor 200 usd +

Wat grappig, dat ze het bandje gewisseld hebben. Dat is weer zo’n leuk weetje waar je eigenlijk verder niets mee kunt! :wink: Maar voor ons soort horlogegekken aardig om te weten.
Die originele 6105-bandjes zijn inderdaad asociaal duur tegenwoordig. Dat 6159-bandje oogt trouwens ook helemaal niet verkeerd, zo afgaande op de foto.

Omdat de Tour de France morgen over de Mont Ventoux gaat, hierbij foto’s die ik daar heb gemaakt. Van de 6105 :smiley: Als je morgen de etappe kijkt zul je deze beelden vast herkennen, volgens mij gaan ze via Sault (daar zat ik vlak bij) de berg op, dus nemen ze deze route.

Onder aan de berg nog de lavendelvelden:

Daarna de Mont Ventoux op. Eerst door het bos maar het laatste stukje door een dood landschap met alleen maar stenen:

En dan de finish op de top:

Het horloge gaat trouwens naar Richard voor een beurt van het uurwerk. Verder wil ik 'm zoveel mogelijk origineel houden, alleen voor de bezelinlay heb ik een vervanger gekocht. Die heeft namelijk wat schade. Als het horloge terugkomt van Richard meer (en betere) foto’s.

Geweldige foto’s en een geweldig horloge, wilde dat ik daar morgen was!

Mooi ding en een superkoopje! veel plzr ermee.

GAve klok blijft het toch! En mooi met de Mt. Ventoux op de achtergrond. Een week
in Zoutelande levert op horlogegebied niets op, behalve dat ik weet dat mijn enige quartz-horloge het prima doet in de zee. (AquaLung met Seiko uurwerk).

Soms kom je het bandje nog wel eens tegen ‘in het wild’, zoals ik eerder dit jaar merkte toen ik een horloge van een medeforummer wilde overnemen. Het horloge was nauwelijks duurder dan de waarde van het bandje. Uieindelijkheeft de verkoper het bandje wel gehouden (in goed overleg!); ik zou me anders een oplichter voelen.

(sorry voor de fouten in de tekst; een iPhone is niet handig voor dit typewerk)

Menno

hij ziet er goed uit hoor!

Er ging er net nog eentje weg op E bay voor 232,- euro! en die was niet mooier dan de jouwe.

Ik kreeg net twee foto’s van Rich, hij is al weer klaar. Het uurwerk was in prima staat, hij heeft het alleen maar hoeven reinigen. De bezelinlay is vervangen en dat was het. Hij is helemaal prachtig.

Maar nu gaat hij de gang nog een paar dagen testen dus moet ik wachten :X
Op zich niet erg want ik moet toch nog op het bandje wachten. Squinky heeft het pas op 22 juli verzonden (ik kocht ze op 15 juli) :X