Zo draaien we in het rond.
Ben blij dat ik meer mag betalen. Anders kwam ik ook niet verder dan dagbrakers op dit forum.
Even quoten voor het nageslacht
Neeeeeee hoop het niet! Dat zal pas tegen volgend jaar zijn toch
Ik koop vrije tijd, geen tijd.
Je mist de diepere filosofische betekenis Flip.
Ik ga even spongebob kijken, deze alf is best heftig.
Tuurlijk…
Dat vind ik nog best ruim
Tja, daarom koop ik geen Breguets.
Dit is wel het ultieme voorbeeld waarom 5x het bedrag op je rekening hebben voordat je een Breguet van 20k koopt onzin is.
Het ging om je reserve. Die in jouw geval bijvoorbeeld nodig is als je je baan verliest.
Dus duurdere uitgaven leiden in jouw voorbeeld tot grotere reserves.
Waarom is dat? Dat meen ik oprecht. Ik zie geen verband tussen een duurdere uitgave en een grotere reserve.
Nou ja on topic. Ik krijg geen vakantiegeld dus ga ook niks kopen
Sure?
De hype zal toch inmiddels voorbij zijn?
Weet ik zo niet. En wat kost het?
Of netter gezegd: kunt u een prijsindicatie geven?
Maar dan een maatje kleiner of vertekend de foto nogal?
Je moet je even inschrijven op de nieuwsbrief. Want ze geven heel vaak kortingen.
Nooit de volle mep betalen bij Christopher Ward.
Dat klopt, het gaat om een realistische reserve. En oplopende levensstandaard is een algemene vraag. Ik ga niet in een FIAT Punto uit 1995 rond rijden met een Breguet om de pols, om dan plat gekookte aardappelen met een ongezouten gehaktbal te gaan eten. Koekoek!
Als mijn ambitie-niveau op horlogegebied zo hoog is dat ik een Breguet van 20K af tik kun je er donder op zeggen dat m’n vakanties, auto’s en andere zaken ook duurder zijn geworden, omdat de Breguet het LAATSTE is wat ik voor 20K koop.
Als ik daar dus mentaal aan kom, bij dat station, kun je er gevoegelijk van uit gaan dat de reserves die ik nodig heb om m’n levensstandaard een tijd te garanderen OOK omhoog gegaan zijn.
Iets met proportionaliteit.
En dat is dan nog los van het feit dat ik al die duurdere spullen ook duurder moet laten onderhouden. Een Breguet van 20K stuur ik niet op naar de horlogemaker om de hoek, zeg maar.
Dat zou ook wel erg lui zijn.
Mooi maar te dik
21K list dacht ik.