Vakantiegeld-tijd, wat gaan we kopen?

9 likes

Ook mooi!

9 likes

@Hollywoodted kassa 3

2 likes

Ik weet eigenlijk nog niet wat ik met mn vakantiegeld ga doen :thinking:
Een maandje eerder met pensioen?

Ja, ik kan het niet eens uitzetten. Daarvoor heb ik juist zo’n ding :man_shrugging:

2 likes

Inderdaad. Voor avonturen in het buitenland.

5 likes

Ik doe 95% van onze uitgeven op de Amex.
Geen transacties kosten, aankopen 365 dagen verzekerd.
Betalen met CC geeft je punten. Daarmee kan ik ± €1000 per jaar sparen. Meestal geef ik mezelf een paar schoenen of wat stoelupgrades voor vluchten.
Gratis diners in buiten en binnenland zitten bij het lidmaatschap in. Schiphol privium
Lidmaatschap.

Je kunt bijna geen goede reden bedenken om met ideal te betalen… wat krijg jij allemaal bij je rabo/ing/abn pas aan voordelen? Ik zie je antwoord graag tegemoet :slight_smile:

3 likes

Allemaal 1 grote scam om maar zoveel mogelijk nodeloos consumeren aan te moedigen en hopen dat je een keer niet op tijd betaalt en lekker rente kan aftikken. Mij niet gezien :innocent:

5 likes

Vergeet niet ook hogere maandelijkse kosten tov reguliere bankrekening.

4 likes

Heb je toch de platinum amex voor nodig? a €65/maand? 780/jaar. Blijft er weinig over van

Dan gewoon op tijd betalen :wink:

2 likes

Gratis vlieglounges voor het hele gezin over de hele wereld a €900

1 like

Valt mee hoor…
Je krijgt €300 diner tegoed bij een platinum. Dus dat dekt al bijna de helft van het lidmaatschap.
Ik zeg niet dat het allemaal winst is, maar zeggen dat er geen enkele goede reden is om een cc te gebruiken vind ik niet realistisch.

Mijn vraag zou dan eerder zijn: als je het niet bij je cc krijgt zou je dat lidmaatschap dan alsnog afsluiten? Als het antwoord nee is heb je niks bespaard maar iets gekocht via een omweg :joy:

3 likes

Ligt er aan. Als @Hollywoodted bv vandaag iets gaat kopen bij :sheep: of Gassan en hij betaalt dat met z’n CC, dan is dat fors punten sparen voor iets anders leuks.

Punten sparen is wel erg veel moeite

1 like

Oh dat ben ik met je eens hoor. Sterker nog, ik kan me situaties voorstellen waarbij meerdere CCs handig zijn; Zo kwam ik voor mn vorige werkgever in heel veel landen over de hele wereld, en in sommige regio’s lusten ze een smaak kaart niet, bijvoorbeeld.

Maar de extra’s geloof ik niet in. Het lijkt leuk op papier, maar in de praktijk valt het altijd tegen, wat mij betreft. Diner’s alleen te nuttigen in bepaalde restaurants waar je anders misschien niet heen was gegaan, of je extra kosten voor moet maken.

Ik doe ook niet aan al die bonuskaarten van allerlei zaken. Ik betaal liever iets meer voor iets wat ik echt graag wil, dan iets minder voor iets wat ik anders misschien niet had gekocht :man_shrugging:

Ook leuk, maar je moet best vaak vliegen om voor meer dan €900 lounge kaartjes te kopen.
Daarbij vlieg ik ironisch genoeg eigenlijk helemaal niet zo graag :joy:

4 likes

Je zal maar de hele tijd moeten opletten :joy:

3 likes

Precies mijn punt ook. Ik heb zelf ook een creditcard (wel met een erg laag limiet) omdat hotels er vaak om vragen als je online boekt. Het kan soms handig zijn maar ze geven je echt geen extra’s als je er niet op een of andere manier zelf voor betaalt :man_shrugging:t4:

Overigens niks mis mee als je dat accepteert en er plezier van hebt

:joy:

Aanvulling, ik vlieg niet graag als passagier, eigenlijk :wink:

3 likes

Voordelen interesseren een heer van stand niet.

Ik vind het belangrijker om zonder over prijs en voordeel na te denken te doen wat ik wil wanneer ik het wil.

2 likes