Vakantiehorloge, maar dan anders

Ik begon aan een reply in een van de gelijkaardige topics, maar het werd zo’n lang stuk en de strekking is net anders, dus toch maar een eigen topic…

Net terug van een weekje Ibiza, en van te voren erg getwijfeld welk(e) horloge(s) ik zou meenemen die kant op.
Naar Curaçao eerder dit jaar was het simpel: niet te duur, geen risico, dus de hele vakantie met mijn SKX gelopen, verder niks meegenomen.
Maar in Europa, naar Ibiza, daar kan toch wel mijn Sub of SMPc mee naartoe nemen? Hier op het forum waren de meningen (in heel veel verschillende topics) 50/50 verdeeld tussen wel of niet “dure” horloges meenemen.

Uiteindelijk toch voor veilig gekozen en mijn trouwe SKX en als back up mijn Seiko SNZH meegenomen. In het vliegtuig die kant op wel een beetje spijt, want om me heen diverse Subs, PO’s en GMT masters gespot.

Maar na een heerlijk weekje, wachtend op het vliegveld voor de terugvlucht ving ik de volgende conversatie achter mij op: Een man was de dag ervoor van zijn Rolex Submariner ontdaan op het strand.
Hij werd aangesproken door een Afrikaan (waar het daar overigens van stikt, meestal willen ze je trouwens alleen maar een kleed oid verkopen, desgevraagd komen de meesten uit Senegal om de een of andere reden), hij kreeg van die man een tik tegen zijn schouder en vlak daarna kwam hij erachter dat zijn Rolex weg was, de Afrikaan natuurlijk ook…
Dus de spijt die ik in het vliegtuig heen voelde, was in het vliegtuig terug helemaal verdwenen. Zat ik overigens wel weer naast iemand met een Speedy aan zijn pols… :grin:

Maar voortaan bij mij geen twijfel meer; op vakantie alleen nog maar horloges mee waarvan ik het hooguit jammer zou vinden als ik ze verlies, maar geen buikpijn en kramp in mijn bankrekening!

3 likes

Doe ik ook altijd.