Dit jaar gaat de Minotto mee
Waar heeft u die kunnen vinden?
Wat ik mij dikwijls afvraag bij het lezen van topics als deze, waarom kopen mensen “mooie” horloges?
Als je al op reis je mooiste horloges niet kunt meenemen om van te genieten wanneer mag je er dan van genieten?
En ja ik kan begrijpen dat je soms schrik hebt om een horloge te beschadigen en dat je daarom een “beater” meeneemt voor die momenten, maar er zullen er hier toch ook velen zijn die er een wat rustigere vakantie (of een vakantie met wat rustigere momenten) houden zodat ze op dat moment zonder schrik zouden kunnen genieten van hun horloges…
Daarom mochten er van mij een paar van mijn mooie stukken mee… ik kan daar echt van genieten om een met een mooi horloge op een terras te genieten, en zelfs tijdens een gezonde bergwandeling is het toch prettig om ook eens op een mooi horloge te kunnen kijken…
En ja mocht een van mijn horloges een beschadiging oplopen zou ik dat zeer spijtig vinden, maar ik koop horloges in de eerste plaats voor mezelf om van te genieten en ja bij een leven horen nu éénmaal littekens ook…
Tijdens een bezoekje aan één van die gezellige stadjes in Oostenrijk liepen we voorbij een juwelier en daar lag in de etalage een Citizen AT8154-82L
Een (voor mij) mooi sportief horloge, dat eigenlijk een ideaal reishorloge is (tenzij je extreme sporten doet als diepzeeduiken want slechts 10 bar) maar Titanium, dus lekker licht maar toch sterk, radiogestuurd dus altijd de juiste tijd, en "licht"voeding dus zelfs als je een paar dagen het horloge niet draagt komt het uit zijn winterslaapje om onmiddellijk op tijd te lopen…
Dus heeft deze ook wat draagtijd gekregen (kon het niet laten om het horloge te kopen) naast de horloges die van thuis meegekomen waren…
Via Ebay
De overige 50 weken per jaar misschien? Hoelang zijn uw vakanties?
Lol mijn laatste vakantie was 15 dagen (dus inderdaad nog 50 andere weken in het jaar). Maar mijn vakanties zijn om te genieten en een mooi horloge hoort daar nu (voor mij) éénmaal bij
En mijn vraag was geen kritiek alleen een vraag ik mijzelf stel, als ik al niet meer zou mogen genieten op vakantie van mijn mooiste horloge wanneer dan wel???
Ik hoop dat iedereen heel veel genoten heeft van zijn vakantie en van zijn horloge op vakantie.
PS: het is niet omdat ik bepaalde horloges minder mooi vind dat ik niet zou kunnen begrijpen dat anderen die horloges wel mooi vinden en er kunnen van genieten.
De skx009 had ik al laten zien in een eerdere post. Daar genieten wij samen van de verkoelende werking van de Adriatische zee. De Fortis flieger chronograaf is het andere horloge dat mee is voor al die mooie momenten met “feet dry” .
Ik heb er 1 keer een (bijna) slechte ervaring mee gehad. Op enig moment had ik dezelfde gedachte als jij, en nam op vakantie een Steinhart mee (rond de €450). Daarvóór alleen goedkope klokjes.
Dat jaar waren we op Madeira, en deden om de andere dag een flinke wandeling langs de levada’s. Dat waren soms behoorlijk ruige paden die steil omhoog of omlaag gingen. Bij een rustmoment tijdens een steile afdaling zag ik bij toeval dat 1 schroef van een schakel er bíjna helemaal uit was. Als die er een paar mnuten daarvoor uit was gegaan, was mijn horloge een paar honderd meter naar beneden gesodedingest.
Sindsdien doe ik het echt niet meer. Vakantie, dan gaat nu de Swatch mee. Wellicht koop ik daarvoor in de toekmst nog een solar Casio voor, die ook een goede WR heeft. Dat is het nadeel van mijn Swatch Sistem 51.
Natuurlijk kan er iets gebeuren terwijl je op reis bent, maar kan dit thuis dan niet? Terwijl je fietst, of dat je de trap oploopt, terwijl je wandeling door het bos of langs het strand maakt…
En ik begrijp best dat je voorzichtig wenst te zijn met je dierbare klokken… en dat je bij die extreme wandelingen liever een horloge meeneemt waar je minder binding mee hebt en dat je makkelijker kunt vervangen (zowel emotioneel als financieel), maar dan heb je toch ook die momenten op reis dat het minder extreem is… of niet?
Op reis doen wij dingen, die we de rest van het jaar niet doen. Dus zeker geen strandvakanties.
Nu ben ik niet op vakantie: ik schoof vandaag mijn winkelwagentje in een ander winkelwagentje. Erotischer gaat het niet worden vandaag!
Hier waar ik nu zit heb je niets aan “luxe” toolwatches, mechanisch kun je niet laten servicen, batterij gaat vaak snel leeg. Dus ga ik voor oom Soemiet een monoblock Citizen eco-drive, GW5000 of Seiko kinetic scoren als ik thuis kom. Real world watches om zo te zeggen.
Weekje slagharen met de kids! Eindelijk een natobandje gegooid op mijn yellow adidas beater. Daar heeft mijn zoontje heerlijk mee gezwommen in aqau mexicana. Moet wel zeggen een horloge op een stalen band met je kids op vakantie meenemen is zeeer dapper
Ohw fotootje van de gele knaller in actie.
Heel mooi, welk model is dit?
Mooi meer daar ben ik ook eens geweest
Ingenieur. Op de originele rubberen band gezet. (Apart te bestellen)
Iw323902 dacht ik.