Vakschool Schoonhoven

Beste horloge fanaten,

wie heeft er ervaring met de cursus “uurwerkmaken horloge basis” te Schoonhoven. In augustus start deze weer. Ik denk erover om die te gaan volgen maar heb geen idee wat ik kan of mag verwachten?

Graag hoor ik jullie ervaringen…

Erik

Geen ervaring mee, maar zou, los van de nog volgende reacties, zeker even de zoekfunctie raadplegen. Is namelijk al best veel over geschreven.

Succes! :slight_smile:

Hallo,

Ook ik heb interesse hierin. Ik geloof dat de cursussen op dinsdagavonden zijn. voor de echte opleidingen weet ik niet. Een basiscursus is 20 avonden en een echte opleiding duurt 3 tot 4 jaar. Alle info is wel te vinden op hun website.

http://www.vakschoolschoonhoven.nl/pdf/Planning%20cursussen%202010-2011.pdf

Helaas was het beperkte budget hetgeen wat me tegen hield.

Gr,
Michiel

Heb deze in Amsterdam gevolgd…met gemixed gevoel.

Diverse cursisten waaronder ikzelf vonden de communicatie van de school bijzonder slecht. De leraar en de school zaten duidelijk niet meer op dezelfde golflengte waardoor de cursus met een aantal avonden werd ingekort, de weerslag van de onderlinge ruzie/meningsverschil op de cursus was duidelijk waarneembaar door de merkbare negatieve uitingen en dit werd over de rug van de cursisten gevoerd,…de reden dat ik dan ook geen vervolg op de cursus ben gaan doen. Eg jammer ook dat de school op ingebrachte klachten niet of nauwelijks reageerde, niet professioneel en dat voor bijna 1000 euro

Dat zijn geen leuke berichten.
Wat wordt er zoal behandeld in deze cursus?

Is het puur ee nuurwerk demonteren en assembleren?
of leer je ook afstellen en plaatsen van nieuwe stenen, onderdelen etc?

Je hebt een PB.