Valgine automatic 25 jewels

Hallo allemaal, is er iemand die mij aan meer informatie kan helpen over een horloge dat ik recent vond in een vintage winkeltje?
Het is de Valgina 25 jewels automatic, gold plated. Ziet er 60’s-70’s uit. Ik kan er eigenlijk niets over vinden.

2 likes

Ik lees Valgine?
Ik snap dat je hoopt dat het een Valgina is :grin:

1 like

Ik heb de titel even aangepast.
Denk dat je op de verkeerde naam hebt gezocht, de juiste naam (Valgine) geeft een redelijk aantal hits.

Dank je. Ik zag inderdaad dat de laatste letter een ‘e’ is. Ik was op zoek naar de mogelijkheid de post zelf te editen, maar zag hem zo gauw niet.

Wat een leuke, zo’n vierkante! Kan wel een ander bandje gebruiken :wink:

Haha, zeker. Te vies om om te doen. :grin:

1 like

Graag gedaan. Bij TL-1 kan je dit zelf niet, dus je hebt niets gemist :wink:

Leuk horloge, met een datum op 4 uur, die zie je niet zoveel.
Heb je een foto van het uurwerk? Ik vermoed dat het een ETA uurwerk is, dit een leuk horloge is.
Ik zou een service aanbevelen en een mooi leren bandje.

Ik vond hem ook wel apart. Zeker voor €10. Hij krijgt een schoonmaakbeurt en een mooi zwart leren of cognac bandje. Ik denk niet dat ik hem openmaak voorlopig. De automaat loopt op het eerste gezicht erg netjes en gelijk. Dus waarom? Ik ben ook bang voor stof e.d. Dat heb ik veel minder met een kwartsuurwerk.

Geeft de 1074 achterop niet aan welk movement het is? Ik kan er niets over vinden.

Niet zelf doen, maar een horlogemaker (let wel niet de lokale juwelier) de kans is huizenhoog dat dit horloge de afgelopen tientallen jaren geen onderhoud heeft gehad en alle olie is ingedroogd, kans dat het kapot draait.

1 like

Dank je voor de tip!