Ik heb onlangs een leuke Meister Anker gekocht. Prachtig klokje met een Valjoux 7733 er in, ergens uit 1970 (naar ik meen). Hij loopt mooi optijd en de chronograaf doet het ook prima. Ik weet echter niets van het service verleden van dit klokje. Dus mocht ik nou in de toekomst voor een service beurt je gaan, aan welk prijskaartje moet ik dan denken? En wie heeft er dan tevens een tip waar ik dat in Amsterdam zou kunnen doen?
Allereerst een mooi en uniek horloge dat je hebt! Een volledige service voor een dergelijke chronograaf (Valjoux 7733 en 7734) kost minimaal 180 en maximaal 300 euro. Helaas ben ik niet zo bekend in Amsterdam, maar in Schoonhoven kun je goed terecht bij Rikkoert.
Was me er niet echt van bewust dat dit de huidige service prijzen zijn. Gelukkig loopt en tikt mijn Valjoux nog helemaal prima. Maar ik besef me wel dat een stukje onderhoud wel bij een dergelijke klokje hoort.
Zijn er hier op het forum lieden die dit soort service beurten ook kunnen doen? Helemaal leuk om dit binnen het hf te kunnen realiseren.
Dank tot zo ver allemaal voor de input. Ik ben iig zeer blij met mijn Meister Anker. Ben benieuwd hoe lang deze weer kan/mag blijven voordat de flipperitus weer toe slaat.
@Johan01 Ik had contact met AWCO in Amsterdam maar zij servicen geen 7733 meer en zij raden me een juwelier in Amersfoort aan waarvan ze de naam nog zouden mailen. Die mail heb ik nooit meer ontvangen, maar als je het AWCO belt kunnen zij je dus wellicht verwijzen.
Dat komt omdat de monteur die de kennis van de 7733 had nu met pensioen is (zeiden ze aannde telefoon ) Blijkbaar was hij de enige die de kennis heeft/had bij AWCO.