Valjoux 7750/7751 modellen

Beste lezer,

mijn 1e vraag; wat is het verschil tussen een 7750 en de 7751? Daarnaast, aangezien dit een veelvuldig gebruikt uurwerk is was ik benieuwd of er misschien ergens een overzicht is in welke horloge’s deze uurwerken zijn gebruikt. Of misschien weet iemand uit z’n blote hoofd een aantal op te noemen? Liefst met plaatjes!! :smiley:

Ik ben benieuwd.

In ieder geval gebruikt Vandergang een 7751-kaliber, maar ik ben dit kaliber al zo vaak tegenegekomen. Kijk maar eens in een of ander jaarboek.

Een ETA 7750 is een chronograaf met datum en evt.dag aanduiding op 3 uur en met de chrono.registers op 12,9 en 6uur

Een ETA 7751 is een chronograaf met maand en dag aanduiding in het register op 12 uur, maanstand in het register op 6uur, 24 uurs-aanduiding in het register op 9 uur en waarbij de datum dmv een wijzer wordt aangegeven.

Een ETA 7753 is een chronograaf met datum op 4 uur een de registers op restp.3,6 en 9 uur.

Een 7760 is gelijk aan de 7750 maar dat handopwind.

Zo… ik hoop dat dit voldoende is.

Heel erg bedankt Gert! De verschilllen wist ik nog niet en dit is een handig overzicht. Ik moet dus zelf op zoek naar een 7751 model, bedankt!

Ik heb zelf een Preisig horloge met 7751 kaliber erg leuk
zie Preisig-uhren.ch

je kunt ook zoeken op de database van Watchuseek.com

groet Arno.

Jaap-Wim Schreef:

Heel erg bedankt Gert! De verschilllen wist ik nog
niet en dit is een handig overzicht. Ik moet dus
zelf op zoek naar een 7751 model, bedankt!

Jaap Wim ik denk dat horloges met een 7750 / 7751 wel behoorlijk groot zijn voor je pols. Ik zou gewoon eens het een en ander gaan passen.

Ha Master fan,

het ging me er in eerste specifiek om dat ik een ‘vervanger’ zocht om mijn rotor in te doen die ik voor de vd Klaauw had laten maken. Maar k denk dat op lange termijn ik tochbter weer voor een vd klaauw kan gaan. Meesta maten zijn dacht k idd vrij fors, dus een 38mm is toch wel de max.

Jaap-Wim Schreef:

Ha Master fan,

het ging me er in eerste specifiek om dat ik een
’vervanger’ zocht om mijn rotor in te doen die ik
voor de vd Klaauw had laten maken. Maar k denk dat
op lange termijn ik tochbter weer voor een vd
klaauw kan gaan. Meesta maten zijn dacht k idd
vrij fors, dus een 38mm is toch wel de max.

een nieuwe van der klaauw is natuurlijk niet verkeerd ! 38 mm is wel zo’n beetje de kleinste maat met betreffende uurwerk !
een van der klaauw rotor moet natuurlijk in een vdk, ookal is het een gepersonaliseerde rotor :smiley: