Valjoux 7750 elabore of valjoux 7750 soigne

Zodra Steinhart weer geopend is ga ik een nav b chrono 44mm bij hun bestellen.

Nu heb ik nog een vraag en ik kan hier op internet geen duidelijk antwoord op vinden.
Standaard wordt dit horloge geleverd met valjoux 7750 elabore.
Ik zit er over te denken om het horloge met valjoux 7750 soigné. te laten leveren.

Wat is (behalve de uiterlijke versieringen) het verschil tussen deze twee uurwerken (kwalitatief, etc.)?
En wat voor prijsverschil is redelijk om te betalen voor deze “upgrade”.

Alvast bedankt voor de reacties en zodra het horloge binnen is volgen de foto’s.

Soigne zegt mij niets, wel de TOP en COSC uitvoering ervan zijn mij bekend.

Bert

Is volgens mij ook geen originele benaming van Eta.
Ik vermoed een opgeleukte versie van Steinhart zelf.

Soigné moet Top (Soigné) zijn.

Mijn vraag gaat dus over het verschil tussen de valjoux 7750 elabore en valjoux 7750 top.
Op sommige plekken wordt de top uitvoering top Soigné genoemd.

Dus
Wat is (behalve de uiterlijke versieringen) het verschil tussen deze twee uurwerken (kwalitatief, etc.)?
En wat voor prijsverschil is redelijk om te betalen voor deze “upgrade”.

Hier kun je e.a. aan uitleg vinden mbt standard, elaboré, top en cosc

http://forums.watchuseek.com/f2/smoke-mirrors-part-1-eta-grades-explained-458060.html

1 like

Volgens mij is dit geen standaard optie overigens, vraag me ook af of ze dit (nog) doen, ik denk dat niet echt een toegevoegde waarde heeft, de meeste steinharts zijn over het algemeen vrij goed afgesteld, of je van de meerprijs als het al wordt gedaan echt veel blijer wordt denk ik niet.

Dank voor de info.
Het verschil tussen elabore en top is dus niet het overwegen /bijbetalen waard?
Alleen iets betere nauwkeurigheid, maar geen extra kwaliteit?

Betere nauwkeurigheid is toch extra kwaliteit? Zou me er ook maar niet druk over maken, tot je bevestigd hebt gekregen, dat S. op verzoek überhaupt een Top kan/wil leveren.

Wat lencoth ook al zegt niet te druk over maken, er zitten wel iets andere / betere onderdelen in om hem secuurder te maken, en bijgesteld in meerdere standen, etashock of incabloc tegen schokken volgens mij.

Maar ik ben er niet zeker van dat ze de top kunnen leveren, ze hebben in het verleden wel een model gehad een special edition met een cosc type valjoux 7750.

het 7750 uurwerk wordt niet in standaard geleverd zoals bijv een 2824 wel. 7750 is er vanaf elaboré.

Bert

Helaas doet Steinhart geen maatwerk meer.
De horloges zijn alleen zoals op de site geadverteerd te koop.

Wordt dus met 7750 elaboré.

1 like

Ik heb er diverse gehad, 7750 als 7753 en 7751 en liepen c.q. lopen allemaal zeer nauwkeurig. De 7751 heeft zelfs maar 1 seconden afwijking in 6 dagen getimed.