Valjoux 7750 probleem

Ik heb een probleem met mijn klok. De chronograaf wil niet meer naar de nulstand springen wanneer ik de onderste knop in druk.

Het is het zelfde probleem als onderstaande link, alleen heb ik geen idee wat ik moet doen!

Wie kan mij helpen??

http://www.tz-uk.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=82201&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Groet,
Richard

Zal inderdaad de hamerveer zijn. Breken doet-ie bijna nooit, maar hij wil wel 's over de rand van de automaatkloof schieten. Als dit 't is, easy fix; de hamerveer is het laatste onderdeel dat je monteert (buiten de rotor dan).

Dank voor de reactie Peter!

Wat bedoel je met easy fix? Zou ik dat zelf kunnen doen??

Ligt er aan wat je kunt op dit gebied. En, het probleem kan ook in de nulstelhebel zitten. Heb wel 's een Breitling gezien met een gescheurde nulstelhebel, en dan gebeurt er ook niet veel meer. Da’s een serieuzer probleem, dan moet ook het uurwerk uit de kast; en je moet 't onderdeel hebben liggen!

Scared yet…? Dan beter niet zelf gaan doen.

p.s. Da’s onderdeel B in de TZ-link.

Ik zal er niet zelf mee aan de slag gaan. Dat durf ik niet aan!

Er is ‘‘while we speak’’ een tweede probleem opgetreden. De pusher blijft spontaan hangen aan de grote wijzer. Hoe kan dit in hemelsnaam ineens gebeuren?

Heb je een verklaring Peter? Ik ben toch niet langzaam mijn uurwerk aan het vern*uken?

'k Zie even niet voor me wat je bedoelt…?

De pusher (de secondewijzer van de chrono) blijft vastzitten/haken aan de grote wijzer.

Een pusher is een drukknop, de poussoir, in de kast waarmee je de chrono bedient. Die kan dus nooit aan een wijzer vast blijven zitten. En wat is een “grote wijzer”? Sorry hoor - maar je bedoelt de centrale secondenteller?

Dan snap ik 't nog niet. :slight_smile: Of bedoel je met grote wijzer, de ninutenwijzer?

PeterLC Schreef:

Een pusher is een drukknop, de poussoir, in de
kast waarmee je de chrono bedient. Die kan dus
nooit aan een wijzer vast blijven zitten. En wat
is een “grote wijzer”? Sorry hoor - maar je
bedoelt de centrale secondenteller?

Dan snap ik 't nog niet. :slight_smile: Of bedoel je met
grote wijzer, de ninutenwijzer?

Hij bedoeld idd met de grote wijzer, de ninutenwijzer. Net zoals dat geleerd wordt aan de kinderen op school.
Met de pusher doelde hij, zoals hij tussenhaakjes aangeeft de centrale secondenwijzer. Deze blijft dus haken achter de grote wijzer.

Juist!!!
Excuus, ik ben niet helemaal thuis in de terminologie.

xemex Schreef:

Juist!!!
Excuus, ik ben niet helemaal thuis in de
terminologie.

Velen met jou en ik vond het iig wel duidelijk. :wink:

Als ik jou was zou ik hem idd gewoon even wegbrengen, want als ze aan elkaar blijven hangen dan zit sowieso je wijzer niet meer goed…misschien dat daar gelijk het probleem zit van het niet centreren, maar ben bang van niet…

E.e.a. klinkt alsof het horloge een onzachte aanvaring met een deurpost of een badkamervloer heeft gehad. Ik denk dat er best wat dingen aan de hand zijn, wellicht ook meer dan nu aan het licht is gekomen. Wat is 't voor merk, hoe oud is-ie, heb je 'm net, of al lang, ken je de geschiedenis…?

Het is een Panerai 1950 Flyback replica. Deze heb ik geërfd van een overleden vriend van me. Dat is de enige reden dat hij van waarde voor me is. Anders had ik hem in de prullenbak gegooid. Ik draag hem een keer in de zoveel tijd ter nagedachtenis maar verder zit hij in de watchwinder. Ik vind het belangrijk dat hij correct blijft lopen!

Ik hoop dat ik nog steeds reacties krijg.

xemex Schreef:

Het is een Panerai 1950 Flyback replica. Deze heb
ik geërfd van een overleden vriend van me. Dat is
de enige reden dat hij van waarde voor me is.
Anders had ik hem in de prullenbak gegooid. Ik
draag hem een keer in de zoveel tijd ter
nagedachtenis maar verder zit hij in de
watchwinder. Ik vind het belangrijk dat hij
correct blijft lopen!

Ik hoop dat ik nog steeds reacties krijg.

Brrrrr,… een Replica, maar ik begrijp je verhaal.

Verdere reacties heb je overigens ook niet nodig. Het is gewoon niet mogelijk om echt zinnige dingen te roepen over de schade die is ontstaan.

Aangezien er een degelijk uurwerk in zit, zou ik hem dan maar laten maken. Echter wordt het misschien nog lastig om een horlogemaker te vinden.

Succes!

Niets aan toe te voegen., behalve dat 't waarschijnlijk een Aziatische “7750” is, waarbij eigenlijk geen enkel onderdeel uitwisselbaar is met een echte. Sneu, maar einde oefening vrees ik.

Misschien zit de secondewijzer niet goed aangedrukt op de as, en is die aan het loskomen.
Om dit te controleren moet het uurwerkje uit de kast gehaald worden.
Groet, Chris.

Geweldig de behulpzaamheid hier :~

Als amateur hou ik verder m’n mond :+

marnix.moed Schreef:

Geweldig de behulpzaamheid hier :~

Als amateur hou ik verder m’n mond :+

Ik moet zeggen dat ik het ook fascinerend vind. Ik ben ook niet dol op replica’s en ben gelukkig de eigenaar van een aantal fraaie authentieke exemplaren maar wilde deze vraag toch stellen. Dit klokje moet gewoon goed lopen, of hij nou uit Azië komt, uit China, uit Toekietoekie of bij de Kijkshop vandaan!

Ik hoop stiekem dat er nog meer reacties komen!

Horloge heeft misschien een klap gekregen, mogelijk op de drukker of poussoir waardoor deze iets beschadigt heeft aan het chronogedeelte. Soms kan er ook een probleem zijn door vuil binnen in de drukker zodat deze niet diep genoeg kan ingedrukt worden en er zo geen nulstelling kan zijn.
Binnen in het mechanisme kan er ook van alles mis zijn. Gebrek aan smering, een onderdeel dat niet goed meer vast zit door los gekomen schroef enz enz.
Dus toch maar ff bij een horlogemaker langs gaan. Een echte horloger maakt alles, maw ook al eens een replica.