Valjoux 7750

Dag allemaal, ik ben volledig nieuw hier en had geen idee dat er een horlogeforum bestaat.

Ik heb een vraag over wat Valjoux 7750 eigenlijk betekent. Is dat een bepaalde fabrikant oid? En worden horloges daar kostbaarder door? De reden is dat ik een tweedehands horloge heb gezien waarbij dat nadrukkelijk wordt vermeld. Er zitten m.i. behoorlijk wat gebruikssporen op het horloge dus ik ben benieuwd of Valjoux een hoge prijs (300 euro voor een 12 jaar oud horloge) rechtvaardigt.

Alvast bedankt voor reacties.

PS. For what it’s worth, ik heb een goudkleurige Seiko Automatic. 21 jewels staat ook nog op de wijzerplaat :-?

Ik geloof dat de inkoopprijs voor een 7750 zo’n 400 euro excl. BTW is (kan er een paar euro naast zitten). Nieuwe horloges met zo’n uurwerk heb je doorgaans niet onder de 1500 euro. Het zit bijvoorbeeld ook in mijn Mido All Dial (weliswaar iets gemodificeerd maar het is een 7750). Het is een degelijk en heel veel gebruikt chrono-uurwerk wat werd geproduceerd door Valjoux. Tegenwoordig is het van ETA, maar de merknaam Valjoux wordt voor enkele uurwerken nog gebruikt. 300 euro voor een Valjoux uurwerk (+ horloge :wink: ) klinkt niet verkeerd. Gebruikssporen: veel krasjes op band en kast? Deze kunnen netjes weggepollijst worden. Wat voor een merk horloge is het?

Niels

Inderdaad is Valjoux nu onderdeel van ETA.
De 7750 is een zeer betrouwbaar en goed doordacht ontwerp.
Of de prijs gerechtvaardigd is alleen vanwege het gebruikte caliber? Vergeet niet dat het horloge 12 jaar oud is en indien het niet goed onderhouden is een service nodig heeft.
De Graf Zeppelin 7410-2 en 7210-2
hebben ook dit caliber en kosten maar € 899,00(te zien op www.zeppelinwatches.nl)

Groetjes,
Miguel

Bedankt voor de snelle reacties :slight_smile:
Het gaat om >> deze advertentie <<


op Marktplaats.
Dit is de foto:

Persoonlijk vindt ik het teveel geld, je moet er rekening mee houden dat het horloge geheel in orde gemaakt moet worden, en wil je dat goed doen dan ben je minstens een € 100,00 kwijt(uurwerk reinigen, eventueel reparaties, kast polijsten, nieuw glas, nieuwe pakkingen, stift, kroon, poussoirs.)
Groeten,
Miguel