Goede avond,
Ik ben op zoek naar een Valjoux 7750 automatisch uurwerk (Bicompas, met minutenteller bij de 12 en een secondenteller bij de 6) zonder datum etc.
Weet iemand waar ik zo’n uurwerk kan kopen?
mvg.,
PSDaan
Goede avond,
Ik ben op zoek naar een Valjoux 7750 automatisch uurwerk (Bicompas, met minutenteller bij de 12 en een secondenteller bij de 6) zonder datum etc.
Weet iemand waar ik zo’n uurwerk kan kopen?
mvg.,
PSDaan
Zover ik weet heeft de IWC Portuguese chronograaf een valjoux 7750 met de minutenteller bij 12
en secondenteller bij 6
Groeten, Hay
oke, dat is bekend, (het zit trouwens in veel mechanische horloges) maar ik zoek een uurwerkje om in een horloge te bouwen waar zo’n uurwerje inzit, maar stuk is. ik denk dat een nieuwe uurwerkje goedkoper is dan een raparatie.
mvg.,
PSDaan
Dit is niet te koop.
Het is een standaard 7750 met een niet standaard datum platform (onderdeel 2551)
Je zou een nieuw caliber 7750 kunnen kopen en het onderdeel 2551 onderling even uitwisselen.
Kijk op E-bay Duitsland bij de categorie Uhrmacher bedarf en de subcategorie Werke, daar staan regelmatieg V 7750 en 51 aangeboden. Let wel de prijs ligt vaak rond de 300 euri.
Arjay
bedankt voor jullie reactie. het is nog niet zo eenvoudig om aan een uurwerkje te komen als ik jullie goed begrijp.
er moet een manier zijn. ik ben toch niet de enige die om een uurwerkje verlegen zit? ik kan me dat in ieder geval niet voorstellen.
PSDaan
Je kan even naar Friederichs in Heemstede bellen,die hebben wel een ETA 7750 voor je.
Deze is alleen uitgevoerd met een standaard datum platform.
Nieuw caliber 7750 kost rond de 300 Euro.
en dan moet je daarbij ook nog een horlogemaker betalen om dat datumplatform over te zetten?
Lijkt mij toe dat je voor dat geld toch beter je oude uurwerk kan laten repareren, of het moet wel heel erg kapot zijn??
Groet,
Paul
Inderdaad,wat kan er kapot aan zijn? misschien zijn er wat tappen of asjes gebroken door val of verwijdering van de wijzers / tellers.
Het platform kan niet stuk zijn hoogstens iewat verroest t ter hoogte van het opwindmechaniek aan de onderzijde.
Dat bedoel ik, je kunt alle onderdelen gewoon los krijgen, een balans kompleet kost iets van 20 euro of zo…
De “moeilijke” onderdelen in dit geval zullen idd wel in de module zitten waarmee de sekondewijzer van positie 9 naar 6 verplaatst wordt, maar als ik je goed begrijp zit dat dus in dat speciale datumplatform?
Kijk maar…deze (zie foto)is van een 7750 met de registers op 9,6 en 3 uur.
Dus de minuutteller is d.m.v overbrenging van 12 uur naar 3 uur gegaan.
Ik geloof dat een Paul Picot is uitgevoerd met dit platform.
Het platform met het radarwerk op de foto is dus ook niet in de normale handel te koop.
Beste allemaal,
Het probleem met het uurwerk is dat het regelmatig stilstaat (anders zou het geen probleem zijn) ,op naar het lijkt vaak dezelfde tijden:
de secondewijzer op “kwart voor” , de wijzers 10 over 10, of als de klok een poosje niet automatisch is opgewonden, bv 'tijdens slapen, dan zie ik in de ochtend dat de klok slechts enkele uren gelopen heeft na het slapen gaan.
ook vind ik dat de secondewijzer niet mooi rondloopt. soms is het alsof deze een beetje “stuitert”, terwijl de grote secondewijzer als je deze activeert wel mooi rondloopt.
Zoals jullie zien mankeert er denk ik nogal wat aan, waardoor het misschien beter is om een nieuw uurwerkje aan te schaffen. De klok is mij dat wel waard.
mvg,
PSDaan
Uhhhmm, volgens mij is dit plaatje van een “normaal” Valjoux kaliber 7753; de opstelling waar Daan het over heeft (als ik het goed begrijp), is als de IWC Portugieser, dus de de permanente sekondewijzer verplaatst naar de 6uur positie, dus daar waar de normale 7750 het uur-register heeft???
het lijkt me dat een goede horlogemaker dit gewoon moet kunnen oplossen met een komplete servicebeurt, daar hoef je echt geen nieuw uurwerk voor aan te schaffen.
Succes,
Paul
Zou kunnen…
De 7753 heeft een datumschijf en bij dit platform kan de datumschijf niet onder het getoonde radarwerk
gemonteerd worden.
Ben benieuwd of iemand een foto heeft van een 7753
Foto gevonden.
Ziet er toch enigzins anders uit dan de door mij getoonde vorige foto.
Ja, je hebt gelijk een 7753 ziet er anders uit, blijft natuurlijk wel het punt dat het niet lijkt op het uurwerkje waar we in dit draadje op zoek naar waren…
Daar heb jij weer gelijk aan.