Valruz 17 jewels incabloc

Hallo…Ik heb een vraah over een horloge en heb er zelf weinig verstand van.Ik hoop dat jullie mij meer kunnen vertellen.mijn oma vond tijdens haar verhuizing haar oude horloge in een lade.Zij wilde hem weggooien.Ik vond dit erg zonde en heb hem uit de prullenbak gevist.De wijzerplaat is wat aangestast en ik vroeg mij af of jullie mij misschien kunnen/willen vertellen of het nog de moeite waard is deze te laten herstellen.Het gaat om een valruz 17 jewels incabloc horloge van 14 karaat goud met een flexo fix band.Wijzerplaat is dus iets beschadigd maar hij is nog opwindbaar en loopt nog.Zelf ben ik geen horloge draagster ivm mijn werk maar zou het zonde vinden als er liefhebbers zijn van deze horloges om het zomaar weg te gooien.Of kan ik hem beter wegbrengen naar zon goud punt?Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven.Bedankt alvast!

r

Als je haar wilt laten herstellen als erfstuk om zelf te dragen ok, doen!, maar voor de verkoop stelt het niks voor helaas ook die 14k niet, sorry

1 like

Dameshorloges zijn inderdaad weinig waard. Als de kast echt 14k goud is, is de waarde is namelijk de waarde van het gewicht van het goud in de kast. Financieel gezien heeft herstellen dus geen zin, dat verhoogt de waarde niet.

Als je er zelf geen emotionele waarde aan hecht zou ik de kast verkopen als sloopgoud.

1 like

Haha had mijn oma toch gelijk dat ze m zo weggekeild had :wink:ik dacht wat zonde…maar in elk geval heel hartelijk dank voor uw reactie!

2 likes

Dat hangt ervan af, 14K sloopgoud brengt toch iets van 20 Euro per gram op. Nu is de kast van zo’n dameshorloge niet zo zwaar maar een paar gram is het al gauw dus ik zou het niet in de prullenbak gooien. :smile:

2 likes

Ow okee dan ga ik dat eens proberen,bedankt voor de tip!

1 like