Valruz horloge

Recentelijk vond ik het horloge terug wat ik in 1965 van mijn 2 jaar later overleden vader heb gekregen toen ik naar de MULO ging.

Het is een Valruz 17 jewels incabloc met serienummer 34631.

Tot mijn stomme verbazing loopt het nog wel, maar het glas heeft meerdere breuklijnen. Eigenlijk zou ik het willen laten reinigen en van een nieuw glas laten voorzien om het na 50 jaar weer in gebruik te nemen.

Heeft iemand enig idee of dit ene haalbare zaak is?

1 like

Aan de beschadiging te zien is het zeker een val rus…

Budum tsss

1 like

Dat is zeker een haalbare zaak. Niet zo gaan gebruiken maar even een fulltime service laten geven. Een nieuwe plexi er op en meestal kan ie er dan weer een aantal jaren tegen.

Maar waar dan? Ik neem niet aan dat ik bij de horlogeboer van V&D moet zijn?

Als het nog loopt is een reiniging van het uurwerk wellicht niet noodzakelijk, olie zal ondertussen wel aan vervanging toe zijn. Maar dit zal een horloge reparateur beter kunnen uitmaken aan de hand van het openen van de kast en het doen van een meting. Buitenkant polijsten en nieuw glaasje zijn de grootste kosten niet, het zal even afhangen van de staat van het uurwerk zelf. Even een juwelier opzoeken die ook reparaties aan mechanische horloges doet en prijsopgaaf vragen.

OK, ga ik proberen, ik laat nog wel weten of het gelukt is.

Een nieuw glaasje zal wonderen doen, maar als je het horloge wilt gaan dragen is het is wel aan te bevelen om het uurwerk even te laten schoonmaken en oliën.

Ga ik ook zien te regelen, iemand toevallig adres in (de omgeving van) Zoetermeer?

Hoi Arie,

http://www.thehandsoftime.nl/default.html zit in Voorburg. Ik heb er echter geen persoonlijke ervaring mee.

gr, HJR

Als je hem wilt gaan dragen. Volledig laten servicen, ook al loopt het uurwerkje nog. Plaats anders een verzoekje in de gezocht afdeling. Er zijn genoeg mensen met kennis van zaken op het forum die dit voor je kunnen/willen doen.

Succes Men

Gaat helemaal goed komen…