Valt tegen: Orient Sapphire

Vorige maand via 88watches de Sapphire van Orient besteld. Tijdens het uitpakken keek mijn vrouw al wat sceptisch naar de inhoud en zei : Sinds wanneer bestel jij dameshorloges ?

Ik droeg tijdens het uitpakken een Seiko Velatura, die is wel wat uit de kluiten gewassen in vergelijking met de omvang van de Orient.

Om een lang verhaal kort te maken, ik heb eerst de band op mijn eigen maat ingekort (-/- 3 schakels zoals gebruikelijk) en heb het klokje 5 minuten gedragen. Mijn vrouw vond het maar een klein ding, maar wel mooi :slight_smile:

Dus ik heb er nog drie schakels tussen uit gehaald en nu draagt zij hem.

Wristshot :

Ik ga er van uit dat de Blue Ray van Orient die ik daarna heb besteld iets groter is B)-

ik neem aan als je een horloge bestelt je weet hoe groot ie is:)

Ziet er op de foto goed uit bij je vrouw:)

Deze modellen zijn inderdaad niet de grootste. Ik heb gelukkig een pols die ook kleinere modellen verdraagt. Hier kan je mooi het verschil zien tussen de Ray en de Daydate.

Geen probleem dus Plummer,
je vrouw ook weer blij met haar nieuwe horloge :slight_smile:

Paul.

Denk dat de ook de steentjes als uurmarkeringen bijdragen aan de indruk dat het een beetje een dameshorloge is :wink:

Farone Schreef:

ik neem aan als je een horloge bestelt je weet hoe
groot ie is:)

Ziet er op de foto goed uit bij je vrouw:)

Ik ging uit van de wristshotfoto op het net. En op een kleine pols, zoals die van mijn vrouw, ziet het er best wel indrukwekkend uit toch ? Maar inderdaad, toch even naar de millimeters kijken voor de druk op de buy knop :slight_smile:

dreski Schreef:

Deze modellen zijn inderdaad niet de grootste. Ik
heb gelukkig een pols die ook kleinere modellen
verdraagt. Hier kan je mooi het verschil zien
tussen de Ray en de Daydate.
http://i242.photobucket.com/albums/ff131/dreski7/r
ay3.jpg
http://i242.photobucket.com/albums/ff131/dreski7/o
rigold1.jpg

Inderdaad, scheelt een slok op een borrel. Die Ray is verdraaid mooi !

lencoth Schreef:

Denk dat de ook de steentjes als uurmarkeringen
bijdragen aan de indruk dat het een beetje een
dameshorloge is :wink:

Helemaal waar. Neemt niet weg dat het, voor een dameshorloge, best wel goed oogt. En loopt ook verbazend nauwkeurig.

PlummerNL Schreef:

Helemaal waar. Neemt niet weg dat het, voor een
dameshorloge, best wel goed oogt. En loopt ook
verbazend nauwkeurig.

Orient is een prima merk! Heb zelf een Pepsi Mako.
Vindt eigenlijk dat iedereen een Orient moet hebben :slight_smile:

Het is een blijft een model dat van origine vrij klein is (de Rolex DD is 36mm dus nog 4mm kleiner). Maar het is nu helemaal hot om als dame ‘heren’ horloges te dragen, dus mooie oplossing zo :).

Maar het is ook een beetje een trend. 10 jaar geleden vond ‘men’ een Rolex DJ/DD van 36mm al een ‘flinke klok’, tegenwoordig wordt je scheef aangekeken ;).

Paradigm Schreef:

Maar het is ook een beetje een trend. 10 jaar
geleden vond ‘men’ een Rolex DJ/DD van 36mm al een
’flinke klok’, tegenwoordig wordt je scheef
aangekeken ;).

En in de (horloge)mode herhaalt de geschiedenis zich met regelmaat. Dus wacht nog even en kleine horloges zijn weer helemaal in, dan loop je straal voor gek met iets van 45mm of zo.

lencoth Schreef:

Paradigm Schreef:


Dus wacht nog even en kleine
horloges zijn weer helemaal in, dan loop je straal
voor gek met iets van 45mm of zo.

Is idd wel grappig hoe trends zich herhalen. Je ziet natuurlijk alweer een tijdje heel veel retro-invloeden bij nieuwe horloges en vintage is ook erg gewild. Terwijl tien, twintig jaar geleden niemand die oudere klokjes wilde. LCD, same story; in de jaren negentig en zelfs tot in ‘zero’s’ verguisd. Nu weer helemaal leuk. Persoonlijk vind ik het wel weer even genoeg geweest met die ‘supersizetrend’. Ik bedoel, je ziet kids met luciferhoutjes van polsen lopen met klokken van 49mm. Come on, dat ziet er gewoon niet uit. Van mij mag het wel weer wat normaler dus, qua formaat.
On topic though, die Orient is natuurlijk gewoon een fraaie dd-replica. Weet niet hoe groot ie is? Ik heb zelf gelukkig niet van die boomstronken van polsen, maar koop ook geen al te kleine vintage meer. Is soms verleidelijk, wanneer je een mooie megafoto ziet van een klok met fraaie vorm en details van een mooi merk. Maar ik begin er niet meer aan. Tegelijkertijd, vintage is gewoon vaak wat meer bescheiden van formaat en dat hoort ook wel weer bij vintage. Vind ik ook niet zo heel erg. Veel plezier met die Orient, in ieder geval!

Net even gemeten. Hij is 35 mm exclusief kroon. De Blue Ray die ik morgen verwacht is 41,5 mm exclusief kroon. Dat zou net zo groot zijn als de Black Monster die ik nu draag (ja, ik had die meetlat nu toch bij de hand B)- ).

Orient is een prima merk! Heb zelf een Pepsi Mako.

Vindt eigenlijk dat iedereen een Orient moet
hebben :slight_smile:

Eens. En om de prijs hoef je het niet te laten. Die Mako en Ray zijn klokken met een ridicule prijs/kwaliteitsverhouding in de meest positieve zin des woords. Doen niet onder voor de hoger geprijsde Seiko of Seamaster :sunglasses:

Ja, 35mm is wel aan de kleine kant. Ik koop nooit iets als ik de maat niet weet. Op de foto zie 't er vaak heel gaaf uit. Maar heel veel vintage is tussen de 34 en 36mm. En, hoewel het nog een beetje van de klok afhangt, lugvorm en -lengte, enzo, ziet het er vaak om je eigen pols (naar maatstafen van nu) toch wat ielig uit. Maar eh, jij bent een Orientverzamelaar (aan 't worden)? Blue Ray is ook een mooie klok. Veel plezier ermee!

PlummerNL Schreef:

Net even gemeten. Hij is 35 mm exclusief kroon. De
Blue Ray die ik morgen verwacht is 41,5 mm
exclusief kroon. Dat zou net zo groot zijn als de
Black Monster die ik nu draag (ja, ik had die
meetlat nu toch bij de hand B)- ).

TagEd Schreef:

. Maar eh,

jij bent een Orientverzamelaar (aan 't worden)?

Niet Orient in het bijzonder, maar wel alles wat ik mooi en/of bijzonder vind :#

Oh ja…en betaalbaar (maar dat is wel een heel relatief begrip).

PlummerNL Schreef:

Net even gemeten. Hij is 35 mm exclusief kroon. De
Blue Ray die ik morgen verwacht is 41,5 mm
exclusief kroon. Dat zou net zo groot zijn als de
Black Monster die ik nu draag (ja, ik had die
meetlat nu toch bij de hand B)- ).

Ik had ook even scheef gekeken, het is volgens de site watches88 40mm incl. crown, ipv excl.

Mooie klok, maar inderdaad wel een vrouwenhorloge door die steentjes op de wijzerplaat.