Valt van deze Omega nog iets te maken

Ik heb een oude Omega gekregen van mijn schoonvader.

De kroon mist en hij heeft ook zijn beste tijd gehad. Een gewone band kan er ook niet op.

Valt hier nog iets van te maken? :slight_smile:





9 likes

Lastig te zeggen zonder blik op het uurwerk. Maar optisch zeker wel wat van te maken :+1:
Edit: stem lijkt compleet, kroon is alleen verdwenen?

3 likes

Hangt er vanaf hoeveel geld je er in wilt stoppen. Als het horloge emotionele waarde heeft kun je het op laten knappen. Bijvoorbeeld bij Wesselink en Vreeker in Alkmaar. Voor ca. 10 euro krijg je een prijsopgave en kun je beslissen wat je doet…

Indien een automaat—> als je er voorzichtig een paar keer mee schud, draait,…

Begint hij dan te lopen?

(Wel even voorzichtig kijken of de stem volledig is ingeduwd… als de kroon er af zou zijn gegaan bij het uittrekken van de stem, kan het zijn dat er een stopper actief is en zal hij niet lopen)

Best een keurig horloge. Lichtjes poetsen om de oxidatie eraf te krijgen, verder zie ik vrijwel geen slijtage. Service, nieuw kroontje en je hebt weer een knap horloge.

3 likes

Gaaf toch? Echte jaren 70 stijl. Is mi zeker wel waard om op te knappen cosmetisch. Is volgens mij de referentie 136.0103, dat is een handwinder met kaliber 1030. https://www.omegawatches.com/watch-omega-geneve-omega-st-336-0803 Kroon is nog wel te krijgen ergens op ebay etc. Succes en laat even wat foto’s zien van het eind resultaat :slight_smile:

:nerd_face: Leuke :watch: en denk dat ie zo een uurwerk zou kunnen hebben :thinking:
Automaat wordt altijd op de wijzerplaat vermeld.
Succes
Groeten Iwan :motorcycle:

Ligt aan wat je voor ogen hebt. Plating lijkt nog dik te zijn zonder grote slijtageplekken.

Zonder de kroon is de vraag hoeveel oxidatie er is, maar valt dat wel mee. Na een nieuwe kroontje (waarschijnlijk ook de stem), even schoonmaken, nieuwe pakkingen en smering, imo zeker een tof horloge!

Als de plating nergens grote slijtageplekken heeft, Zou ik hem even naar een goede horloge maker brengen. Al is het als toekomstig aandenken aan

Optisch in een mooie vintage staat en gaaf model! Zoals ook hierboven wordt gezegd, even langs een goede horloge maker en dan weet je meer.

Een presse-papier zit er nog wel in, denk ik zo :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik heb gevonden dat het om deze gaat…

Nu op zoek naar een passende kroon:

https://www.omegawatches.com/en-us/watch-omega-geneve-omega-st-336-0803

Prachtig horloge. Visueel ziet hij er prachtig uit. Gezien de polijsting lijkt de gold cap laag nog dik. Zelfs patina op de bezel. Ik zou zeggen; servicebeurt laten doen en dragen. Ă“f verkopen. Succes!

1 like