Valuchi Watches Amsterdam

Hahaha, ja ik kom ze geregeld tegen. Horloges zouden binnen zijn, echter de boxen nog niet. Die zouden deze week moeten komen. Ze reageren wel heel snel als je een mailtje stuurt. Ik had wel gehoopt hem volgende week te hebben. Dat zou 2 weken later zijn dan beloofd. We gaan het zien…

1 like

Afgekeken design en Chinese rommel onderdelen. Productie kosten paar tientjes hooguit. 13 in een dozijn Chinese shitter. Cutting out the middle man my ass…

Sorry, maar als ik van iemand niet op zijn mening zit wachten ben jij het wel…Ik zou het echt erg op prijs stellen als je niet meer op mijn topics reageert. Ik negeer die van jouw al een hele tijd.

4 likes

Ik weet bijna zeker dat je hier meer verhouding gaat krijgen tussen geld en horloge dan een AP van 40K!

2 likes

Grappig AP aan de achterzijde en Hublot aan de voorkant…

Ah joh maak je niet zo druk. Een kritisch geluid over een bij elkaar gejat design met een semi luxe klinkende pleb naam en mensen zijn meteen overstuur.

1 like

Ver weg van blijven wat mij betreft. Zie de laatste tijd regelmatig nieuwe NL merken op o.a. Instagram langs komen met dezelfde modus operandi. Claimen een origineel ontwerp te hebben maar op zijn zachtst gezegd heeft het altijd styling elementen van andere, haute horlogerie merken (vaak AP, Hublot, Richard Mille, Roger Dubuis etc). Als je dan een beetje gaat spitten dan kom je soms zelfs het origineel op AliExpress tegen voor véél minder geld.

Daarnaast is het ook moeilijk om termen als “bespoke” en “tourbillon” op de correcte manier te gebruiken. Een van die knip-en-plak merken claimt dat een horloge waar ineens een gele i.p.v. grijze rubberen band aan zit een bespoke bestelling van een klant is. Yeah, right! En hoe vaak wordt een exposed balance wheel, met zo’n eigenaardig slecht afgewerkte balansbrug niet voor een tourbillon uitgescholden? En allemaal claimen ze een revolutie in de horlogeindustrie te zijn.

Reacties waarin je ze op dat soort punten wijst worden steevast verwijderd, en soms verdwijnen zelfs helen posts op Instagram :joy:

Het probleem is wellicht de manier waarop je je “ kritisch “ verwoord… de reactie van @RNooij is dezelfde maar leest een stuk prettiger!

3 likes

Ik vind het trouwens wat anders als je zoiets gewoon eerlijk vermarkt in plaats van “the greatest invention after sliced bread” zeg maar. Opsmuk maakt het niet mooier en beter, integendeel… Alleen trappen veel minder op de hoogte zijnde mensen wel in zo’n BS verhaal.

Gure meuk, blijf uit de buurt.
Maar even zonder grappen, petje af voor afmetingen die ze hanteren. 40mm en 44mm lug to lug moet tof dragen.

Is niet eens meer nodig met de foto search … in no time rechtstreeks bij de maker kopen en echt de middle man er tussenuit halen.

1 like

:joy::joy::joy::joy:

Capture

Watch Designer & Personal Assistant :rofl:

We hebben in ons bedrijf de rollen “Directeur & Receptioniste” en “HR Manager & Koffievrouw”

1 like

Dit vind ik zelf ik al met al nog niet zo storend wat betreft deze plakmerken… kan mij dat topic van db milou? Nog herinneren… die vroegen ook behoorlijk nog eens luxeprijzen voor die Chinese bouwpakketten :expressionless:

Dat was helemaal tenenkrommend. Reclame van Rolex gejat en gephotoshopt. En ook nog bepaalde gerespecteerde juweliers die erin mee gingen. Bizarrrr

1 like

L13NsH0Aij4Sf2Gdjt

4 likes

Dat kan natuurlijk ook tegenwoordig :joy: :joy: :joy: :v:

1 like

Ik krijg bij ieder youtube filmpje over nieuwe high end en luxury watches een reclame van Valuchi. Denk niet dat dit de doelgroep is die je moet aanspreken. Begin het ook bloedirritant te vinden.

2 likes

En hoe! Wilde er net over posten.

Kortom: meuk.