Value for money beoordelen...?

Hallo,

Sinds een klein jaartje zoek ik een fraai en liefst ook een beetje een degelijk horloge, prijscategorie E 200 tot E 300.

Nu heb ik in al die tijd eigenlijk maar twee modelletjes gevonden waarop ik echt verliefd kon worden.

a) Techne Goshawk //

b) Hugo Boss 1512645 //

Fraai vind ik ze allebei. Maar zijn ze kwalitatief? Is het value for money?

Geen idee eigelijk hoe ik dat vooraf moet beoordelen… Op welke specs let ik? En waar vind ik dan de specs van het binnenwerk? Ik zou kunnen varen op online reviews van een liefhebbers-site. Maar voor de Boss vind ik die (nog) niet. Al kan dat een teken aan de wand zijn…? :slight_smile:

Zoveel vragen, zoveel voorpret. Allerlei feedback in allerlei vormen is welkom!

Hugo boss is een plakmerk. Een mode merk dat horloges koopt en er dan hun eigen naam op zet. Veelal komen deze klokjes ergens uit Azië en betaal je relatief veel voor het merk. Hoewel ook deze merken leuke modellen hebben, zal ikzelf liever mijn geld uitgeven aan een wat gerenomeerder merk. Dus de techne.

Veel succes met jouw keuze.

Gr Wouter

wk1 Schreef:

Hugo boss is een plakmerk. Een mode merk dat
horloges koopt en er dan hun eigen naam op zet.
Veelal komen deze klokjes ergens uit Azië en
betaal je relatief veel voor het merk. Hoewel ook
deze merken leuke modellen hebben, zal ikzelf
liever mijn geld uitgeven aan een wat
gerenomeerder merk. Dus de techne.

Veel succes met jouw keuze.

Gr Wouter

Hugo Boss is inderdaad een modemerk, maar niet perse een plakmerk.

Mijn keuze zou ook de Techne zijn, gewoon omdat ik deze mooier vind. Je kunt ook de uitverkoop bij verschillende juweliers eens in de gaten houden. Je weet maar nooit waar je tegenaan loopt.

Van deze twee zou ik voor de techne gaan. Betrouwbare verkoper ook die ook op dit forum zit als sponsor.

Thanks, zulke feedback zoek ik.

Dat de Hugo Boss een plakker is dacht ik wel. Of dat voor de Techne heel anders is weet (wist) ik niet.

Ik vind de Techne het mooist en waarschijnlijk ook het best.
Dit dan niet vanwege het feit dat ik er 1 “overcompleet” heb, een pvd.
Je kan me altijd pb-en :smiley:

De Techne is een echte beauty, vooral ook door (mijn smaak) die kastanje-kleurige band.

De Techne natuurlijk, er zit ook nog een echt uurwerkje in, dus geen quartz.
Infinitely superior.
En een perfecte verkoper.

value for money is ook echt een gevoels kwestie, kies gewoon de mooiste, denk dat het met de aftersales van Techne wel goed zit, want die worden verkocht door een forum lid zoals al eerder gezegd :slight_smile:

Als liefhebber word ik warmer van de mechanische Techne. De Boss is m.i. dertien in een dozijn.

Ik zou voor de Techne gaan als echte horlogeliefhebber. De Hugo Boss is een modemerk waar je gewoon teveel voor de naam betaald.

LeenV Schreef:

Ik vind de Techne het mooist en waarschijnlijk ook
het best.
Dit dan niet vanwege het feit dat ik er 1
"overcompleet" heb, een pvd.
Je kan me altijd pb-en :smiley:

Misschien ten overvloede voor markleenaerts, maar LeenV heeft er nu eentje in het verkoop-deel staan, http://www.horlogeforum.nl/read.php?15,1300482 !:wink:

markleenaerts Schreef:

Thanks, zulke feedback zoek ik.

Dat de Hugo Boss een plakker is dacht ik wel. Of
dat voor de Techne heel anders is weet (wist) ik
niet.

Voor zover ik het mij kan herinneren wk1, waren de eerste horloges van H Boss keurig voorzien van ETA uurwerken en geen kastontwerpen die je overal tegenkwam…

IDD Techne.

Hallo Eko,
Jij had toch ook nog een leuke digi Diesel of zoiets.
Die vondt ik ook wel leuk.

groetjes Lenno

Jongens (en dames), allemaal veel dank voor het advies. Sinds vandaag ben ik trots eigenaar van een zgan Goshawk!

Albert-Jan, bedankt, en veel plezier met de Sparrowhawk die er voor in de plaats komt!

Gefeliciteerd, prima keuze. Toch veel beter dan een H. Boss?

Gr Wouter

Klasse, van harte proficiat.

gefeliciteerd.

Hey,

Als je echt value for many wilt, moet je een Artego kopen. Die vindt je op www.artegowatches.com . Het zijn prachtige klokjes die gemaakt worden door iemand met veel passie en ervaring. Ze zijn goedkoop omdat hij er maar een paar maakt en het zn passie is.

Hoop dat het helpt.

Mvg Jelle