In een eerder topic heb ik aangegeven “voorlopig klaar” te zijn. Na een periode van flippen, van circa 10 terug naar 3, ben ik een maand of 3 afwezig geweest. 3 mooie horloges zijn me goed bevallen, zelfs zo goed dat ik nu overweeg terug te gaan naar 2 stuks, wat voor mij het absolute minimum is. Eén voor werk, één voor vrije tijd.
Ik heb dus 3 Omega’s, zie mijn avatar:
een SMP quartz;
een PO, 42 mm zwart:
een Speedmaster LE met moonphase.
Op dit moment heb ik 2 scenario’s voor ogen:
Ik hou de PO als vrije tijds horloge en koop er een Grand Seiko Quartz bij voor doordeweeks, of:
De PO in de verkoop, dan hou ik de SMP en Speedmaster over (2 duikers is er 1 teveel).
Mee eens, alhoewel ik de secondewijzer van een GS quartz wel “mooi vind bewegen”.
Nu heeft de Speedy de rol van dresser. Maar dat is omslachtig, want die moet ik opwinden, datum goed zetten en de moonphase. In de praktijk zet ik dus alleen de tijd goed en draai hem op. Ik weet het: lui…
Ben helaas geen ochtend mens en heb jonge kinderen; dus haast😉
Jawel maar datum en moonphase moet je goed zetten met zo een klein frommel knopje. Punt is dus dat ik het horloge alleen opwindt als ik hem die dag om doe.
Nee, effe serieus, voor mij zou de quartz weg mogen (heb er zelf gehad, maar kan er echt niet aan wennen) … en die 2 andere mooie klokken gewoon lekker houden.
Een GS Quartz zou ik nooit kopen … zelfs niet als serieuze Seiko-fan.
Snap wel niet hoe je het bij 2 of 3 kunt houden.
Ik heb me voorgenomen naar 8 te gaan … maar kom dan ook van +100 (Seiko’s)