Van 3 terug naar 2

In een eerder topic heb ik aangegeven “voorlopig klaar” te zijn. Na een periode van flippen, van circa 10 terug naar 3, ben ik een maand of 3 afwezig geweest. 3 mooie horloges zijn me goed bevallen, zelfs zo goed dat ik nu overweeg terug te gaan naar 2 stuks, wat voor mij het absolute minimum is. Eén voor werk, één voor vrije tijd.
Ik heb dus 3 Omega’s, zie mijn avatar:

1. een SMP quartz;
  2. een PO, 42 mm zwart:
  3. een Speedmaster LE met moonphase.

Op dit moment heb ik 2 scenario’s voor ogen:
Ik hou de PO als vrije tijds horloge en koop er een Grand Seiko Quartz bij voor doordeweeks, of:
De PO in de verkoop, dan hou ik de SMP en Speedmaster over (2 duikers is er 1 teveel).

Wat vinden jullie?

gr. Ferdinand

Quartz eruit.

PO en Speedy, heb je iets bij elke gelegenheid.

Simpelste oplossing.

8 likes

Dit dus. Heb je ook 2 geweldige horloges.

Ik mis dan trouwens wel een klushorloge in je collectie, maar een G-shock is niet zo duur :smile:

Dat is het punt, dan heb ik er weer 3. Daarnaast heb ik niets met digitaal.

Vandaar de quartz als “beater” …

Als er maar 2 hebt, zit er 1 om de pols, andere in de opwinder/of elke dag even opwinden. Dan heb je niet echt meer een quartz als beater nodig.*

*waarmee ik niet wil zeggen dat een quartz minderwaardig is, maar van de 3 genoemde horloges vind ik de PO en de Speedy het mooist.

1 like

Quartz eruit…no doubt.

en dan een Monster erbij als klushorloge…dan heb je 2 horloges…en een Monster…

1 like

Tja…, daar heb je eigenlijk wel gelijk in.

1 like

Quartz er uit.

Misschien dresser er bij? Maar dan heb je er weer drie, alleen wel met stuk minder overlap.

Of een mooie pilot. Je zou bijvoorbeeld voor een Damasko/Sinn kunnen gaan als krasvaste beater.

1 like

Ben zelf ook van 3 naar 2 gegaan, 1 voor werk en 1 voor vrije tijd, wat een rust geeft dat :slight_smile:

Maybe is een quartz wel handig voor door de weeks hoef je nooit de tijd goed te zetten.

Grtz

1 like

Precies mijn gedachtegang…

1 like

is juist leuk, even wat aandacht voor je klokje elke morgen :wink:

Ik zelf maak nog steeds gebruik van automaten :wink: Heerlijk hoe soepel de wijzer over de plaat gaat, Quartz heeft dat schokkend kan ik niet aan wennen :slight_smile:

Ja same here…

1 like

Ben wel benieuwd hoe groot jou collectie op dit moment is ? Ps Er zal wel geen Seiko meer bijzitten :slight_smile:

Mee eens, alhoewel ik de secondewijzer van een GS quartz wel “mooi vind bewegen”.
Nu heeft de Speedy de rol van dresser. Maar dat is omslachtig, want die moet ik opwinden, datum goed zetten en de moonphase. In de praktijk zet ik dus alleen de tijd goed en draai hem op. Ik weet het: lui…
Ben helaas geen ochtend mens en heb jonge kinderen; dus haast😉

voor het slapen gaan even opwinden

Heb je 's morgens echt geen 15 seconden tijd :smile:

Jawel maar datum en moonphase moet je goed zetten met zo een klein frommel knopje. Punt is dus dat ik het horloge alleen opwindt als ik hem die dag om doe.

Je kan nooit genoeg duikers hebben :smile:

1 like

Mss nu ook je naam aanpassen nog ;-):wink:

Nee, effe serieus, voor mij zou de quartz weg mogen (heb er zelf gehad, maar kan er echt niet aan wennen) … en die 2 andere mooie klokken gewoon lekker houden.

Een GS Quartz zou ik nooit kopen … zelfs niet als serieuze Seiko-fan.

Snap wel niet hoe je het bij 2 of 3 kunt houden.
Ik heb me voorgenomen naar 8 te gaan … maar kom dan ook van +100 (Seiko’s) :wink:

1 like