Van 5 bar naar 10 bar?

Beste horlogefanaten,

Ik ben van plan om een horloge te gaan halen met 5 bar. ik vraag me nu af of het mogelijk is om het horloge beter te beschermen tegen water waardoor ik er bijvoorbeeld mee kan zwemmen.
Ik weet niet of het mogelijk is en daarom vraag ik het aan jullie.

Mvg,
Hendrik

Wiens alter ego is dit nu weer? :wink: :joy:

1 like

Heb je topic even verplaatst. Om antwoord te geven op je vraag; ik denk niet dat dit mogelijk is. De waterdichtheid heeft vooral te maken met de afdichting van de kroon en kastdeksel, dit is niet makkelijk aan te passen.

Dichtlassen misschien

3 likes

Je lijkt wel een papagaaiā€¦
Hoeveel keer ga je dezelfde vraag nog stellenā€¦mijn god :thinking:

1 like

Seiko 5je kopen Hendrik, die kunnen als ze 5bar aangeven makkelijk 10bar aanā€¦en mocht er dan toch een keer water inlopen, ben je zoā€™n 9 tientjes kwijt! :wink:

1 like

Lijkt mij niet mogelijk. (ik ben bij verre verte geen expert )

Je zal eigenlijk alle kieren en naden dan moeten nalopen en waar mogelijk dicht maken en o ring aan brengen. Ik vermoed dat beide opties zelden mogelijk zijn.

Ik zou een ander horloge ā€˜halenā€™

Je kunt het horloge als head only in een waterdichte, doorzichtige zip-lock bag stoppen. Dan een tie wrap tussen de lugs door (in het midden) zodat hij blijft zitten.

3 likes

A[quote=ā€œMafkees, post:9, topic:97162ā€]
Je kunt het horloge als head only in een waterdichte, doorzichtige zip-lock bag stoppen. Dan een tie wrap tusā€¦
[/quote]
Mafkees! :smile:

1 like

Kroon open, dicht purren.

1 like

Krimpkous erom heen. Laten krimpen met de verffohn.

@AlfaHendrik

Nee dit is niet mogelijk.
Een klokje met betere specs zoeken dus.
Voor zwemmen heb je minstens 10ATM nodig.
Er zijn verhalen dat het ook met 5ATM kan maar
dat risico zou ik niet nemen.

Ik heb 1 bar en bevalt prima :grin:

7 likes