Van alles wat of focus op een merk/soort ?

Echt niet.

On topic, ik kom meestal uit bij één ding. Ik probeer echt wat anders te doen, maar het lukt niet.

1 like

Liever een mix van verschillende merken. Vaak wel dezelfde verschillende merken, je hecht je op de een of andere manier toch aan een merk…
Af en toe eens flipperen om de diversiteit er in te houden :grimacing:

1 like

dit.

Al bemerk ik wel dat ik gevoelig ben voor enkele merken en er daar dus ook ineens enkele van heb.

1 like

De affaire met AP is dus niet ten koste van je huwelijk met Rolex gegaan?

Neen. Ik had hetzelfde gevoel als bij een donkere ex-vriendin. Die chocolate&vanilla swirl was leuk voor even, maar uiteindelijk kom je toch weer thuis.

Van alles wat!
Vintage en nieuw, Zwitsers, Nederlands, Indiaas, Duits, Australisch, Japans, Chinees en allerhande types door elkaar!
Wel veranderen smaak en inzicht en kom ik door kopen geregeld op het punt dat er weer eens verkocht moet worden omdat ik simpelweg teveel horloges heb.

Heerlijke hobby

1 like

Ik koop wat ik mooi vind.

Ik hoef niet perse een horloge van een merk te kopen omdat ik dat nog niet heb.

Ik hoef niet perse complicaties te sparen.

Ik hoef niet perse meerdere kleuren.

En t gaat verder niemand wat aan :zipper_mouth_face:

1 like

yep. Maar dan weer wel alleen maar duikers op een stalen band.
En geen achterlijke kleurtjes, en geen ouwe meuk.

Ik heb ZEKER niks met zo een standaard rijtje van een duiker, dress, vlieger, land en chrono oid :persevere: wat sommigen hier perse moeten hebben.

1 like

Toch wel een voorbeeld, dat er alleen al bij de banden binnen een merk al enorm veel variatie mogelijk is. :+1:

1 like

en nog steeds zo herkenbaar als een banaan!!
Dat is knap gedaan.

1 like

Yes👍

Ja… heb dat ook niet. Die behoefte.

1 like

Dat valt tegen. Deze 4 maar dan heb je het ook wel gehad. Dat vind ik juist een nadeel en zou voor mij een reden zijn Rolex niet als enige merk te kiezen omdat er binnen het merk niet veel variatie is.

Een mix is leuk. Maar koop niet puur voor de diversiteit.
Zou zelf qua merken wat meer variatie willen maar ben toevallig toch bij 4 Seiko’s uitgekomen die ik afwissel met een Nomos. M’n vintage Omega is leuk voor de variatie (want vintage, en Omega en goud) maar draag ik praktisch nooit…

1 like

Dat is persoonlijk. Ik hou wel van wat variatie. Toch blijkt in mijn geflipper wel een voorkeur voor bepaalde merken, zoals Seiko en Tissot.
Daarnaast is GrandSeiko absoluut een grailwatch voor mij, maar alleen GS in de collectie zie ik niet zo snel gebeuren.

1 like

Ik ben niet eenkennig. (ondanks mijn forumnaam)

2 likes

Ik hou en heb van alles. Als het maar een duiker is !

1 like