Van alles wat of focus op een merk/soort ?

Het mooie van dit forum is dat je elke keer weer iets nieuws (en begeerlijk) ziet en je beseft, hoe veelzijdig deze hobby eigenlijk wel niet is. Voor ieder wat wils, als het gaat om merk, vorm, bandje, soort uurwerk, leeftijd, grootte, materiaal, kleur en ga zo nog maar even door……:grinning:

Volgens mij is het gros hier een liefhebber van verschillende merken, soorten en/of types.
Persoonlijk vind ik juist de veelzijdigheid leuk aan deze hobby, met andere woorden, van alles wat spreekt me wel aan. :sunglasses:

Hoe is dat bij jullie ? Meer van een merk / type of liever een mix ?

4 likes

Lekker mixen!

Verschillende merken en verschillende types. Geeft je veel keuze sochtends en elke keer weer iets bijzonders. Alles heeft zijn charme

2 likes

Dit dus

Maar dit soort dingen gaan ook vaak in fases

1 like

Verandering van spijs doet eten! Ziet ook leuker uit dan vier maal hetzelfde horloge. :sunglasses:

12 likes

Geen van beide. Koop wat je wil dragen. Als ik twee Omega’s heb en zie een derde die supercool is denk ik niet “nou deze sla ik over, tijd voor een Rolex”.

3 likes

Hoeveel Omega’s heb jij, Metin?
Juist 0. Het is namelijk altijd

:rofl:

5 likes

Nul. Maar wat heeft dat met mijn voorbeeld/mening te maken, Robert?
Punt wat ik wil maken lijkt me toch duidelijk :smile:

Bij twijfel altijd Rolex doen.

1 like

Helemaal mee eens. Je slingert hopelijk alleen maar iets om je pols als het zelf mooi vindt. Maar hoe ziet dan je collectie eruit ? Bij mij wordt het toch wel een mix, waarbij de duikers nog wel de overhand hebben…:wink:

Weet ik veel. Ik ben net wakker.

2 likes

Horologische goedemorgen dan, koffie? :coffee:

4 likes

:coffee:

Dat. Niet alleen van merken, maar ook kleuren, banden en soorten. Graag ook landen. Ik heb Russisch, Duits, Zwitsers, Amerikaans-Zwitsers, Nederlands en Japans in de verzameling.

Dan vind ik het leuk om diverse soorten technologie te hebben: HAQ, Solar radio-controlled, Automaat, Handwinder… Ik moet nog eens ergens een Spring Drive en een Accutron opscharrelen.

Nu heb ik wel een mechanische en een quartz chronograaf, maar veruit de meeste horloges die ik heb zijn simpele driehanders, waarvan een aantal met centrale seconde en een aantal met kleine seconde. Een datum of dag/datum ben ik niet vies van, maar complexer dan dat moet het niet worden.

Dan is er alles van “zo lek als een zeef vintage”, monocoque vintage, 30m WR dress horloge, 100m sport horloge, 200-500m duikers, etc.

Kortom: diversiteit kun je op meerdere manieren uitleggen, en ik probeer ze echt allemaal te doen.

13 likes

Van alles wat, van duur tot goedkoop, metalen band, leren band, rubber band, rond, ovaal, vierkant, en simpele dresser tot gecompliceerde perpetual calender met chrono.

Groeten Jeroen

1 like

Wat dat betreft heb ik erg verschillende horloges, maar komt juist door de achterliggende reden.

Je kan, zoals bij zoveel dingen, verschillende beweegredenen hebben om een horloge te kopen; geschiedenis, ontwerp uurwerk, afwerking uurwerk, design, designer, complicatie, etc, etc.

1 like

Binnen 1 merk heb je ook genoeg variatie als je het juiste merk kiest. Ik vind een grotere verzameling van allemaal verschillende merken gauw nogal rommelig worden. Ik vind zelf allemaal verschillends wel leuk, maar dan binnen 1 merk.

3 likes

Als een horloge goed bevalt, wordt ik juist nieuwsgierig naar hun andere modellen. Ik wordt dus meer loyaal naar een merk, omdat ze niet teleurstellen.

1 like

Wat is jouw merk als ik vragen mag? Mocht je het niet willen delen snap ik dat.

2 likes

John Deere, dat is mien merk.

8 likes

Alsof jij zijn collectie niet kent!!!
Komt zowat elke dag voorbij.

@koekoek Inderdaad ook erg divers! :+1:

4 likes

jij hebt verdomme toch ook wel een heerlijke veelzijdige collectie :heart_eyes: :drooling_face:. Ik ben erg jaloers!