Van Avia naar Richard: mijn "eigen" merk

Na een week met plezier de oude Avia van mijn vader gedragen te hebben, deze omgeruild voor een echte Richard. Aangezien dat ook mijn eigen voornaam is, voelt het een beetje als mijn eigen merk.

Ik heb deze ooit voor 20 gulden of zoiets gekocht op een rommelmarkt. Hij is in originele conditie. Ik krijg deze week de ONEOF - ACCURACY meter in huis, dus dan kan ik ook eens kijken hoe die loopt.

Er zijn vast meer mensen op het forum met een Richard horloge (en dan bedoel ik niet Richard Mille). Het heeft mij wel wat moeite gekost om er iets over te vinden. Maar ik vond dit linkje op een ander forum: https://forumamontres.forumactif.com/t53745-montre-richard

Daar staat ook deze foto van de Richard horloge fabriek, die ik als bureaublad op mijn laptop gebruik.

Als ik het goed begrijp is het merk overgenomen door Longines. Ik heb wel eens met de gedachten gespeeld wat er zou gebeuren als je dit soort vintage horloges in een maatje groter weer zou gaan produceren onder deze merknaam, maar ik denk dat je dan ruzie krijgt met zowel Longines als met Richard Mille.

Heb je ook een Richard, misschien leuk om een foto daarvan hieronder te delen.

10 likes